۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۰۴۷۴۵
مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

توسعه بدون دین و فضیلت های اخلاقی تعالی بخش نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: توسعه بدون دین، خدا و فضیلت های اخلاقی توسعه نیست بلکه ذلت و نابودی است.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری با ارزیابی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه و آینده نظام امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی معرفی کردند.

 

وی افزود: این شعار نشانه این است که مردم باید در حوزه فرهنگ و اقتصاد تحرک بیشتر داشته باشند تا بتوانند جامعه را بیمه کرده و مقاومت را در این حوزه ها افزایش دهند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس احساس نیازی که در حوزه فرهنگ و اقتصاد کشور به ویژه مسائل و مشکلات فرهنگی می شد پیام امسال را بیان کردند، گفت: فرهنگ جدا از اقتصاد، سیاست و مدیریت کشور نیست و همیشه در همه حوزه های آن جاری و ساری بوده است.

 

وی ادامه داد: کشور ما اسلامی و مردم آن مسلمان هستند که در زیر پرچم ولایت و وحدت رهبر کبیر انقلاب گرد آمده اند بنابراین باید نخستین هدف ما نیز فرهنگی باشد.

 

حجت الاسلام قهرمانی ضعف معنوی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را از اهداف دشمنان اعلام کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی نگاه به اقتصاد هدف و ابزاری برای رسیدن به کمالات، فضایل، مراتب الهی، اخلاقی و انسانی است.

 توسعه بدون معنویت  ذلت و نابودی است

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که قرب الهی باید در رأس اقدامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نباید از مباحث فرهنگی غافل شد و تنها به تأمین معیشت مردم فکر کرد چراکه در این صورت اصل موضوع فرهنگی که تربیت الهی است از بین رفته و همچون غرب تنها به فکر توسعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی اذعان داشت: توسعه بدون دین، خدا و فضیلت های اخلاقی توسعه نیست بلکه ذلت و نابودی است.

 

وی با اشاره به این که هنگامی اقتصاد و پیشرفت مهم است که بتواند انسان را به قله های رفیع انسانیت و کمال برساند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر دو محور را بیان کرده اند تا همه برنامه ریزان کشور به فرهنگ توجه ویژه داشته باشند تا بتواند در کنار معیشت به فرهنگ دینی نیز توجه کنند.

 

حجت الاسلام قهرمانی افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا ایران اسلامی را در سایه فرمایشات رهبر انقلاب به قله های رفیع سوق دهیم که مقصد الهی باید مهم ترین هدف و برنامه ما در این راستا باشد./1301/ت302/ب

ارسال نظرات