۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۰۴۹۰۰
رییس جمهور در جمع مردم ایلام:

موفقیت های ایران اسلامی نتیجه مقاومت و ایستادگی مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع مردم ایلام گفت: پیروزی ها و موفقیت های ایران اسلامی به دلیل حضور، مقاومت و ایستادگی مردم عزیز ایران است، ایران اسلامی با دنیای غرب و شرق، آنهایی که به حقوق ملت ایران، عظمت این سرزمین و رشد و شکوفایی ایران سرفرود آورند دست صمیمیت دراز می کند.
 رييس جمهور سخنراني رييس جمهور در جمع مردم ايلام

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور ایران اسلامی، امروز در جمع مردم ایلام در ورزشگاه تختی این شهر گفت: ایلام مهد قهرمانان تاریخ و سرزمینی با تمدن چندین‌هزار ساله است، سرزمینی که همواره مرزبان و مرزدار غرب ایران بوده است.

وی ادامه داد: من در دوران دفاع مقدس بارها به این سرزمین آمدم و از نزدیک شاهد بودم که مردم این خطه چگونه در کنار علما، رزمندگان و عشایر غیور این سرزمین ایستادگی کردند.

رییس جمهور تصریح کرد: دولت در طول خدمت خود طرح‌ها و برنامه‌های آبادانی این استان را فراموش نخواهد کرد و به محبت مردم ایلام با برنامه‌ها و اجرای پروژه ها  پاسخ مناسب خواهد داد.

وی گفت: تمام پیروزی ها و موفقیت های ایران اسلامی به دلیل حضور، مقاومت و ایستادگی مردم عزیز ایران است، جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب و شرق، آنهایی که به حقوق ملت ایران، عظمت این سرزمین و رشد و شکوفایی ایران سرفرود آورد و قصد دوستی داشته باشد، دست صمیمیت دراز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در جبهه خارجی موفق و سرفراز است، در این جبهه روابط ما با دنیا و به ویژه با همسایگان از هر زمانی بهتر است.

رییس‌جمهور اضافه کرد: ایران در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه است این ادعا نیست و شما روز به روز شاهد خواهید بود که با فداکاری، اتحاد و عزت شما مردم شاهد ایرانی آبادتر، سرافرازتر و شکوهمندتر در منطقه و جهان خواهیم بود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: در مرحله دوم یارانه‌ها قدم بلندی را در راه سلامت، بهداشت، درمان مردم کشور برداشته‌ایم و این قدم‌ها را ادامه خواهیم داد، در نظام بهداشت، درمان و سلامت تلاشمان را ادامه خواهیم داد تا مردم با هزینه کمتری به سلامت مورد نظرشان دست یابند.

وی افزود: ما در مرحله دوم یارانه به محیط زیست رسیدگی ویژه ای خواهیم کرد و ایلام که از ریزگردها در رنج است با تلاش ما در این استان و با کمکی که از سوی دولت عراق صورت می‌گیرد نجات خواهد یافت و در این راه قدم‌های لازم را امسال و سال آینده و تا پایان عمر دولت برمی‌داریم.

رییس جمهور گفت: در این سفر اجرای 44 پروژه در دستور کار است که این پروژه‌ها بخش اعظم‌اش در سال 93 به پایان خواهد رسید و 10 پروژه دیگر سال آینده به پایان خواهد رسید، ما طرح‌های مهمی که برای ساماندهی گاز، پتروشیمی خواهیم داشت و گازهایی که امروز در حال سوختن است جمع‌آوری و به طرح‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود عصر امروز یک بخش از پتروشیمی ایلام افتتاح خواهد شد و طرح‌های دیگر در زمینه گاز و پتروشیمی ظرف سال‌های پیش رو جزو طرح‌های مورد نظر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطر نشان کرد: استان ایلام شاهد پیشرفت و آبادانی با تلاش شما مردم و اجرای پروژه‌های عمرانی خواهد بود و برای رفت و آمد و توسعه با کشور همسایه یعنی عراق و مسیر زوار در مهران شاهد پیشرفت که در کنار آن شاهد اشتغال و تجارت برای مردم غیور، فداکار و وطن‌دوست ایلام خواهیم بود.

لازم به ذکر است، رییس جمهور و برخی از اعضای کابینه در چهارمین سفر استانی از صبح امروز وارد استان ایلام شده‌اند، دیدارهای مردمی، حضور در شورای اداری و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای از جمله برنامه‌های حجت الاسلام والمسلمین روحانی در سفر به ایلام است.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام علی یونسی دستیار رییس جمهور در امور اقلیت‌ها و جمعی دیگر از مسؤولان حجت الاسلام والمسلمین روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند./967/پ202/ج

 

ارسال نظرات