۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۰۵۲۸۶
آیت الله علما:

تمام فضائل عالم در وجود حضرت علی متجلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت علی (ع) از آنچنان اشرافی برخوردارند که تنها متعلق به مسلمانان نیستند بلکه متعلق به بشریت و مردم جهان می باشند، لذا این امر باعث گشته که فضائل وی عالم گیر شود و تمامی مذاهب به نقل ارزش های وی بپردازند.
تمام فضائل عالم در وجود حضرت علی متجلی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر در ضمن پر برکت خواندن ماه رجب بیان کرد: در این ماه پر برکت باید خود را از طریق انس با قرآن و انجام اعمال پر فریضه همچون نوافل و مستحبات برای میهمانی خدا آماده کنیم.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید اگر می خواهید از علم حضرت آدم (ع) آگاهی یابید و از عبودیت شیخ الانبیا با خبر شوید به وجه امیرالمومنین علی (ع) بنگرید.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: این روایت پرمغز و همچنین سایر روایات پیامبر اکرم (ص) در مدح حضرت علی (ع) از این حکایت می کند که تمام فضائل و ارزش های عالم در وجود امیرالمومنین علی (ع) جمع گشته است و ایشان از آنچنان اشرافی برخوردارند که تنها متعلق به مسلمانان نیستند بلکه متعلق به بشریت و مردم جهان می باشند، لذا این امر باعث گشته که فضائل وی عالم گیر شود و تمامی مذاهب به نقل ارزش های وی بپردازند.
وی افزود: حضرت علی (ع) نمونه بارز الگوی جهادی و مظهر توحید و همه کمالات می باشد و همچنین ایشان همه مشکلات را برای نیل به وحدت اسلامی تحمل کردند و در تمام عمرشان با ظلم به مبارزه برخاستند و فرزندانشان را نیز به این امر توصیه می کردند.
آیت الله علما اظهار کرد: سیزدهم رجب مصادف با آغاز ایام البیض و معتکف شدن و در دامن خدا افتادن می باشد، رواج پیدا کردن اعتکاف و حضور چشمگیر جوانان در مساجد برای انجام این سنت حسنه به برکت نظام اسلامی است.
وی گفت: بیست و چهار اردیبهشت مصادف است با لغو امتیاز تنباکو از سوی آیت الله عظما میرزای شیرازی که اگر این فتوا از سوی ایشان صادر نمی گشت کشور ایران دچار تضرر عمیقی در آن زمان می شد و این  فتوای به هنگام و عمل چشمگیر مردم در ان زمان به این فتوای تاریخی نشان از اقتدار اسلام دارد.
امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: پانزده رجب روز وفات حضرت زینب (س) است، پیامبر اکرم (ص) در حینی که ایشان به دنیا آمدند وی را از این جهت که در امر پاسداری نهضت اسلام سنگ تمام می گذارد به حضرت خدیجه (س) تشبیه کردند.
وی در پایان ضمن گرامیداشت شاعر بزرگ ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی همگان را به حفظ و پاسداری از زبان غنی فارسی تشویق کرد و با توجه به نزدیک بودن روز خانواده خاطر نشان کرد: خانواده نقش بسیار مهمی در شکل گیری تربیت فرزندان دارد لذا همه باید نسبت به تحکیم بنیان خانواده و رعایت اصول تربیتی فرزندان در سنین کودکی اهتمام دقیق داشته باشیم./967
ارسال نظرات