۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۵۶۲۵
استاد مرکز تربیت مدرس حوزه:

صهیونیسم جهانی برای مقابله با حوزه‌های علمیه برنامه ریزی گسترده کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم گفت: دشمنان قسم خورده ما که آمریکا، انگلیس، و صهیونیزم جهانی هستند با تشخیص این مسأله که اسلام نقطه اتحاد مسلمین است و برای اینکه مانع و سدی در مقابل این اتحاد ایجاد کنند جریان ملی گرایی و پانیرانیزم را مطرح می‏کنند و این جریان در مقابل تفکر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
صهيونيسم

حجت‏الاسلام محمود احمدی میانجی، استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام ولادت امام علی‏(ع) و ایام‏البیض ماه رجب گفت: یکی از شاخصه‏های انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) وحدت میان مسلمین جهان است.

وی با اشاره به جایگاه امر وحدت در انقلاب اسلامی ابراز داشت: امام خمینی(ره) روی دو مطلب تأکید ویژه‌ای داشت که یکی مسأله اسلامیت بود که مقابل آن ملی گرایی بود و هیچ زمانی چه قبل از پیروزی و چه بعد از پیروزی انقلاب بر موضوع انقلاب قومیتی و ملیتی تأکید نداشت و فقط اسلامیت را مطرح کرد و مسأله دوم این است که امام راحل(ره) انقلاب را شیعی یا از مذهب خاصی معرفی نکرد و فقط گفت انقلاب ما اسلامی است.

حجت‏الاسلام احمدی میانجی با تأکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب جامع و کامل بود تصریح کرد: اگر انقلاب ما یک انقلاب قومیتی و ملیتی بود چرا به کشور‏های لبنان، بحرین، عراق، مصر، و دیگر کشور‏های آفریقایی صادر شد و این بیانگر این است که انقلاب ما اسلامی است و دشمن هم نقطه قوت این انقلاب را شناسایی کرده و مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما شیعی نیست تصریح کرد: اگر ما انقلاب را محصور در قومیت یا مذهب شیعه کنیم عملا یک میلیارد مسلمان سنی مذهب را از دست داده‏ایم و به جای اینکه به هم‏گرایی بپردازیم به سمت وا گرایی رفته‏ایم.

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه در ادامه افزود: دشمنان قسم خورده ما که آمریکا، انگلیس، و صهیونیزم جهانی هستند با تشخیص این مسأله که اسلام نقطه اتحاد مسلمین است و برای اینکه مانع و سدی در مقابل این اتحاد ایجاد کنند جریان ملی گرایی و پانیرانیزم را مطرح می‏کنند و این جریان در مقابل تفکر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به خطر جریان تکفیری شیعی که از قم، لندن و آمریکا برخاسته است گفت: جریان تکفیری شیعه مانند شمشیری دو لبه است که هم نقطه مقابل انقلاب اسلامی است و هم باعث ضربه زدن به اتحاد مسلمانان می‏شود که دعوت به واگرایی می‏کند و نمونه‏ای از این اختلاف افکنی‏ها اعلان هفته برائت در هفته وحدت توسط این جریان تکفیری است.

حجت‏الاسلام احمدی میانجی ابراز داشت: یکی دیگر از نمادهای این واگرایی در سوریه مشاهده می‏شود که از هفتاد کشور بهترین جوانان مسلمان را تحت عنوان جریان تکفیری اهل سنت به سوریه اعزام می‏کنند و آنها را علیه ام‏القرای جهان اسلام و مقاومت اسلامی تجهیز می‏کنند که تقویت کننده اعتقاد این جریان، جریان تکفیری شیعه است که با شبکه‏های ماهواره‏ای باعث تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در میان امت اسلام شده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیزم جهانی برای مقابله با حوزه‏های علمیه برنامه‏ریزی گسترده‏ای کرده گفت: برنامه دشمن این است که حوزه علمیه را در مقابل انقلاب و نظام قرار دهد و در این برنامه‏ریزی می‏خواهد سلفی‏ها را نماینده اهل سنت، و نمایندگی تشیع را جریان تکفیری شیعه معرفی کند که از درون حوزه علمیه برخاسته و با راه اندازی شبکه‏های ماهواره‏ای درصدد اختلاف افکنی بین مسلمین است که اگر این اتفاق روی دهد معضل بزرگی در جهان اسلام است.

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: جریان تکفیری شیعی برخاسته از قم باید شفاف سازی کند که هزینه این 15 شبکه ماهواره‏ای که مروج اختلاف افکنی هستند از کدام منبع تأمین می‏شود و به چه عنوان در کشور‏های مخالف تشیع مجوز پخش گرفته است و این در حالی است که مشاهده می‏شود شبکه‏های پرس تی وی و العالم با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

حجت‏الاسلام احمدی میانجی با اشاره به اینکه وظیفه حوزه علمیه در این عرصه شناخت دشمن خانگی است ابراز داشت: دشمنان ما کسانی هستند که شیعه را مذهبی افراطی و تکفیر کننده مذاهب دیگر معرفی می‏کنند و صدای دشمن از حلقوم آنها شنیده می‏شود.

وی با تأکید بر اینکه نمادهای شیعه امام راحل، رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و آیت‏الله سیستانی هستند گفت: این جریان تکفیری با راه اندازی شبکههای انحرافی و تکفیری قصد دارد نماد‏های شیعه را از کسانی معرفی کند که بنیان‌گذار این جریان تکفیری هستند و با اختلاف افکنی‌هایشان باعث کشته شدن بسیاری از مسلمانان در جهان شده‏اند.

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین خطری که انقلاب اسلامی و حوزه علمیه و جهان تشیع را تهدید می‏کند جریان تکفیری شیعی است و این امر کاملاً واضح و روشن است./922/ت302/ن

ارسال نظرات