۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۰۵۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

اتحاد مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسلمانان در ایران و ترکیه و دیگر کشورها باید با اتحاد و همدلی مانع سلطه و قدرت نمایی دشمنان اسلام شوند چرا که این اتحاد، فراتر از مرزهای جغرافیایی است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی که به منظور شرکت در جشن میلاد حضرت علی (ع) به شهر ایغدیر ترکیه سفر کرده بود در جمع مردم این شهر افزود: اتحاد و یکپارچگی مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی و مایه تضعیف و یاس دشمنان اسلام است.

 
وی اضافه کرد: باید مسلمانان در کشورهای مختلف جهان، با توکل به خدا، الهام از سیره و روش پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مانع از هرگونه سلطه و قدرت نمایی دشمنان شوند و اسباب یاس آنها را فراهم کنند.
 
وی با تبریک ماه مبارک رجب به مسلمانان شهر ایغدیر ترکیه اظهار کرد: این ماه، ماه استغفار، توبه و استجابت دعاهای مومنان است چرا که در آن، مغفرت خداوند متعال به سوی امت پیامبر(ص) سرازیر شده و عبادت در آن، برکات بسیاری دارد.
 
حضور گسترده مردم ایغدیر ترکیه در مناسبت های مذهبی
 
شیخ ولی بدری، امام جمعه اهل تشیع ایغدیر ترکیه نیز در این مراسم، با قدردانی از حضور امام جمعه ارومیه در این شهر گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی است که مولود کعبه و شهید محراب بوده و محبت ایشان، سبب ساز سعادت دنیا و شفاعت آخرت است.
 
وی با اشاره به علاقه مندی و محبت مردم مسلمان شهر ایغدیر ترکیه نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افزود: مسلمانان این شهر با تبعیت از ولی امر مسلمین جهان، در تمامی مناسبت های مذهبی با حضور با شکوه نسبت به احیاء شعائر دینی و مذهبی تلاش می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در ادامه این مراسم به ابراز علاقه و احساسات حاضران در مراسم، پاسخ داد.
 
استان ایغدیر ترکیه با افزون بر 184 هزار نفر جمعیت در مرز ترکیه با کشورمان قرار گرفته است و جمعیت زیادی از شیعیان نیز در این استان ساکن هستند./936/د102/ب
ارسال نظرات