۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۴۵۳
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:

هدف از بعثت علم همراه با اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرادبیگی گفت: هدف از بعثت تنها اختصاص به مکارم اخلاقی ندارد بلکه علم توام با اخلاق نیز شامل این بحث می شود و به همین دلیل علم و اخلاق باید همواره در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بشر در بستر آن به موفقیت های چشمگیر علمی و معنوی نایل گردد.
هدف از بعثت علم همراه با اخلاق است
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر استانی حوزه های علمیه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ضمن تبریک روز عید بزرگ مبعث حضور مسلمین و جامعه بشری و همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند بعثت من برای تکمیل مکارم اخلاقی است، بیان کرد: هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) در به کمال رساندن و شکوفا کردن اخلاق بشریت تلقی می شود و در این راه کسی که بتواند به تهذیب نفس بپردازد و به مقام کمال برسد در واقع گفته می شود که در مسیر این هدف والا قرار گرفته و رسالت بعثت در او موثر واقع گشته است.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در منطقه ای به بعثت رسیدند که هیچ بویی از تمدن و اخلاق در آن به مشام نمی رسید و ایشان در طول 23 سال تمام تمدن را وارد آن مکان کردند و مکارم اخلاقی را به اوج رساندند.
مدیر حوزه های علمیه استان گفت: اگر انسان خود را به باطن بعثت بسپارد مسیر اخلاقیات را درست طی می کند و به پیام بعثت دست می یابد.
وی ادامه داد: هدف از بعثت تنها اختصاص به مکارم اخلاقی ندارد بلکه علم توام با اخلاق نیز شامل این بحث می شود و به همین دلیل علم و اخلاق باید همواره در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بشر در بستر آن به موفقیت های چشمگیر علمی و معنوی نایل گردد و مفهوم بعث را درک کند.
حجت الاسلام مرادبیگی بیان کرد: علم توام با اخلاق بشریت را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد و به اوج کمال می رساند.
وی همچنین در این خصوص افزود: علم بدون اخلاق فقط نیازهای مادی و رفاهی را ارضاء می کند و قادر به سازندگی روح نیست در حالیکه بر عکس آن نیز به همین منوال است و اخلاق بدون علم موجبات رکود و تسلط قدرتمندان زورگو و مستبد را فراهم می آورد، لذا برای ارضای تمام نیازهای بشری اعم از رفاهیات و معنویات به هر دوی آن توام با یکدیگر نیاز است.
مدیر حوزه های علمیه ایلام اظهار کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از اصول انقلاب اسلامی نهضت علمی و نرم افزاری می باشد که این نهضت مسیر اخلاق را نیز برای جامعه تعیین کرده است و اگر جامعه ای در این راستا در مسیر اخلاق و شکوفایی قرار بگیرد قطعا نه به زورگویان باج می دهد و نه زیر بار سلطه خواهد رفت که در نتیجه جامعه بدون مکارم اخلاقی و پیشرفت های علمی هدف از رسالت بعثت را درک نکرده و سیر انحطاط را پیش گرفته است.
وی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید کرد: کشور ما باید در تمام عرصه های علمی همراه با حفظ مکارم اخلاقی به نقطه اوج و اعتلا برسد تا از سویی بتواند نقشه های شوم دشمن را که قصد اجرایی نمودن اخلاق وارداتی و اومانیسمی را دارند خنثی نماید که برای رسیدن به این هدف والا باید اخلاق انقلابی را در جامعه به کار گیریم تا بتوانیم روح بعثت را زنده و مضاعف کنیم.
حجت الاسلام مرادبیگی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن بوسیله اعمال تحریم در پی تضعیف پیشرفت های علمی کشور می باشد که در این راستا ما باید با به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و اقتدار لازم در مقابل توطئه های آنان بایستیم تا که به یاری خداوند متعال از این میدان سرافراز بیرون بیاییم./967/ت302/ب
ارسال نظرات