۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۰۸۴۰۱

برگزاری نخستین دوره تفسیر و مفاهیم قرآنی در حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: نخستین دوره طرح کارگاهی درآمدی بر تفسیر و مفاهیم قرآنی در حوزه های علمیه چهار شهرستان آذربایجان غربی برگزار شد.
حجت الاسلام ارشاد

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: نخستین دوره طرح کارگاهی درآمدی بر تفسیر و مفاهیم قرآنی در حوزه های علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، امام علی (ع) سلماس، نمازی و امام خمینی(ره) خوی و امام رضا (ع) میاندوآب برگزار شد.

 

وی افزود: این کارگاه آموزشی برای طلاب پایه های دوم به بالا برگزار شد که در این کارگاه ها دو نفر از اساتید حوزوی قم از طرف ستاد تفسیر معاونت دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه حضور یافتند.

 

حجت الاسلام ارشاد، هدف از برگزاری این دوره کارگاهی را آشنایی بیش از پیش طلاب با تفسیر، مفاهیم، معانی و نکات تفضیلی قرآن کریم و تطبیق کاربردی ادبیات عرب دانست.

 

وی با بیان این که برگزاری این جلسات کارگاهی مقدمه ای برای برگزاری دوره تابستانی دانست و خاطرنشان کرد: در دوره تابستانی این طرح از هر مدرسه پنج طلبه برتر قرآنی انتخاب شده و در دوره بیست روزه به صورت روش مند، روش های تخصصی تفسیر و مفاهیم  و معارف قرآن کریم را خواهند آموخت.

 

حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: طلاب بعد از گذراندن دوره بیست روزه تابستان به حوزه علمیه شهرستان خود برای تقویت علم تفسیر در آن شهرستان برمی گردد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هدف کلی در این طرح این است که طلاب علاوه بر آشنایی با ظاهر قرآن نظیر تجوید، روخوانی و روانخوانی بتوانند با تفسیر و مفاهیم عمیق قرآن آشنا شوند.

 

وی تأکید کرد: برای پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات شرعی طلاب باید با مفاهیم اخلاقی، اعتقادی و قصه های قرآنی آشنا شوند در غیر این صورت نمی توانند پاسخگوی سؤالات و  شبهات جوانان باشند./1301/ت303/ب1

ارسال نظرات