۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۸۴۳۲

خسارت صد میلیون دلاری هکرهای روسی به اقتصاد آمریکا

خبرگزاری رسا ـ معاون دادستان کل آمریکا، گفت: یوگنی بوگاچف، شهروند روسیه و همدستان احتمالی وی بیش از صد میلیون دلار ضرر به اقتصاد آمریکا وارد کرده اند.
هکر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری«ریا نووستی»، ژنرال جیمز کول، معاون دادستان کل آمریکا، گفت: یوگنی بوگاچف، شهروند روسیه و همدستان احتمالی وی بیش از صد میلیون دلار ضرر به اقتصاد آمریکا وارد کرده اند.

 

پیشتر دادگاه فدرال شهر پیتسبورگ آمریکا، بوگاچف را براساس 9 ماده قانون کیفری آمریکا از جمله تبانی با هدف اخاذی، تقلب رایانه ای، تقلب بانکی، سرقت اطلاعات شخصی و شست وشوی پول مقصر دانسته و براساس این گزارش، بوگاچف شبکه بوت نت رایانه های آلوده تحت عنوان Gameover Zeus را ایجاد کرده است.

 

معاون دادستان کل آمریکا، بیان داشت: «Gameover Zeus» مضرترین بوت نتی است که ما تا به حال دیده ایم که متهمان، گذر واژه و دیگر اطلاعات متعلق به کارآفرینان کوچک و متوسط را سرقت کرده و از آن ها برای ارسال پول به رایانه های خارجی تحت کنترل خود با کمک رایانه های قربانیان استفاده می کنند.

 

ژنرال کول، افزود: ضررها وارده در سراسر جهان در مجموع معلوم نیست، ولی فکر می کنیم، میزان خسارات وارده فقط به شهروندان آمریکا از صد میلیون دلار تجاوز می کند./993/1409/ح

ارسال نظرات