۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۰۸۵۱۹

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مردم ولایتمدار و مؤمن در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
امام خميني (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آذربایجان غربی امروز همزمان با بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) غرق در عزا شد.

 

درحالی که بسیاری از بازاریان ارومیه امروز مغازه های خود را تعطیل کرده اند، مراسم های باشکوه عزاداری در حسینیه ها و مساجد در مناطق مختلف شهر در سوگ رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب برپا بود.

 

مصلای امام خمینی (ره) ارومیه نیز از صبح امروز میزبان عاشقان روح الله بود، که آمده بودند بیست و پنجمین سال فراقش را به سوگ نشسته و اشک ماتم بریزند به گونه ای که به جزصحن ها، محوطه مصلای نیز از حضور مردم مؤمن پر شده بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ارومیه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) حضور داشتند.

 

مداحی و نوحه خوانی با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله برنامه های این مراسم عزاداری بود.

  

عده ای از مردم  و همچنین هیئت های عزاداری نیز به صورت خودجوش با پخش شربت، خرما و شیرینی نذری از عزاداران رحلت امام خمینی (ره) پذیرایی می کردند.

 

گفتنی است، مراسم های بزرگداشت و عزاداری به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

 

یادآور می شود، روز گذشته 12 هزار نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی برای حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به تهران اعزام شدند./936/پ202/ب

ارسال نظرات