۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۰۹۱۸۳

فعالیت‌های ستاد تفسیر قرآن آذربایجان‌شرقی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان‌شرقی به تشریح برنامه ها و فعالیت های این ستاد در طول سال های گذشته پرداخت.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه ها و فعالیت های این ستاد در طول سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت: این ستاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تاکید بر توجه بیش از پیش به مفاهیم ارزشمند آیات الهی فعالیت می کند.


وی با بیان این‌که ستاد تفسیر استان زیر نظر آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند، خاطر‌نشان کرد: این ستاد در طول سال های گذشته توانسته با برپایی جلسات تفسیر قرآن در مساجد محلات مختلف تبریز و سراسر استان گام های مهمی در ترویج معارف قرآنی بردارد.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی ادامه داد: با گسترش فعالیت های ستاد تفسیر قرآن کریم در استان شاهد درخواست های متعدد از سوی نهادها، سازمان‌ها، ارگان ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای راه‌اندازی جلسات تفسیر قرآن هستیم که ستاد توانسته در حد وسع و امکانات خود پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.


دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان‌شرقی ساماندهی جلسات تفسیر قرآن در مساجد و محافل مختلف و همچنین جذب و آموزش روحانیان آشنا به تفسیر قرآن را مهم‌ترین هدف این ستاد دانست و افزود: هم اکنون 50 جلسه تفسیر قرآن در نقاط مختلف تبریز به همت روحانیان فعال در ابن ستاد اداره می‌شود.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به این‌که عمده مشکل جامعه اسلامی ایران عدم عمل به آیات آسان قرآن است، گفت: جای تعجب است که همه آگاه به احکام قرآنی خود هستند و می دانند که غیبت، دروغ، تمسخر، بداخلاقی، سخن‌چینی و ... حرام و گناه است، اما کمتر کسی پیدا می شود که عامل به آموزه های قرآنی باشد.


وی با اشاره به این‌که جامعه تشنه معارف قرآنی است، افزود: برخی فرصت‌طلبان از خلاء فضای معنوی موجود استفاده می کنند و با ارایه تفسیرهای غلط از آیات قرآنی زمینه انحراف در سطوح مختلف فردی و اجتماعی را فراهم می کنند، حقیقت امر آنست که اگر قرآن به صورت صحیح در جامعه پیاده شود، بسیاری از معضلات رفع خواهد شد.


حجت الاسلام سیدی ثانی، در ادامه از برگزاری آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در تبریز خبر داد و گفت: ستاد تفسیر قرآن کریم با همکاری نهاد مختلف فرهنگی و دینی و همچنین بنیاد مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مراسم ترتیل‌خوانی و کرسی تلاوت قرآن کریم را برگزار می‌کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات