۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۹۳۱۹
مدیر حوزه خواهران صادقیه تبریز:

بی توجهی به ظرفیت‌های حوزه‌ علمیه خواهران آثار زیان‌باری را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز با بیان این‌که بی توجهی به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران آثار زیان‌باری را به دنبال خواهد داشت، گفت: بیش از 500 فارغ‌التحصیل این مرکز علوم اسلامی بدون هیچ فعالیت فرهنگی تبلیغی خاص و مدون خانه‌نشین شده اند.
حوزه علميه صادقيه تبريز

رقیه حیدری، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که این مرکز علوم دینی یکی از مراکز باقدمت و مهم آموزش علوم حوزوی در شمال‌غرب کشور محسوب می شود، اظهار داشت: سطح کیفی آموزش در حوزه علمیه صادقیه همواره در سطح مطلوب بوده که کسب رتبه های برتر پژوهشی از سوی طلاب صادقیه تصدیق کننده این ادعاست.


وی با بیان این‎‌که طلاب و فارغ‌التحصیلان صادقیه تبریز با احساس مسؤولیت نسبت به مسائل فرهنگی در سطوح مختلف اجتماعی حاضر می شوند، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که بحث اعزام مبلغ به مدارس دخترانه در آموزش و پرورش پیگیری می شود و کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش بر این مسأله تأکید جدی دارد.


حیدری افزود: با این اوصاف متأسفانه هنوز گام عملی و جدی برای حضور طلاب و فارغ التحصیلات حوزه علمیه خواهران در مدارس دخترانه تبریز برداشته نشده است، اعزام تنها 17 مبلغ برای صدها مدرسه دخترانه در مقاطع مختلف تحصیلی هیچگاه در شأن و جایگاه این شهر دینی و ولایت‌مدار نیست.


مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز افزود: با وجود این‌که سال گذشته صدها طلبه و فارغ التحصیل صادقیه تبریز برای حضور تبلیغی در مدارس دخترانه تبریز اعلام آمادگی کرده بودند، اما متولیان امر تنها شرایط حضور 17 طلبه را مهیا کردند، این در حالیست که بیش از 500 فارغ‌التحصیل این مرکز علوم اسلامی بدون هیچ فعالیت فرهنگی تبلیغی خاص و مدون خانه‌نشین شده اند.


وی با اشاره به این‌که بحث اعزام مبلغ به مدارس دخترانه نیز گرفتار بروکراسی های اداری شده است، گفت: سال تحصیلی 92-93 لیستی شامل عنوان 100 مبلغ داوطلب برای حضور در مدارس به آموزش و پرورش ارسال کردیم اما تنها 17 نفر امکان فعالیت در این عرصه مهم تبلیغی را پیدا کردند.


حیدری با بیان این‌که مدارس دخترانه کلانشهرهایی مانند تبریز با آسیب های جدی فرهنگی، اجتماعی و دینی مواجه هستند، افزود: بی توجهی به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران آثار زیان‌باری را به دنبال خواهد داشت، که امیدواریم با تغییر و اصلاح نگرش‌ها برای سال تحصیلی آینده این مشکل برطرف شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز خواستار راه‌اندازی واحدی برای مشاوره دینی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در مدارس شد و گفت: حضور طلاب حوزوی در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش نباید تنها به اقامه نماز جماعت خلاصه شود، عدم استفاده از توانمندی های حوزه های علمیه خواهران موجب بروز بحران های فکری و اخلاقی در نسل آینده خواهد بود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات