۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۴۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مرجعیت شیعه تکلیف دولت و ملت عراق را مشخص کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری،‌ گفت: در صورتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی صلاح بدانند، مردم کفش‌پوش آذربایجان برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت و جهاد عازم عراق خواهند شد.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن محکوم کردن تجاوز و جنایات گروهک تروریستی داعش در عراق اظهار داشت: داعش که با حمایت دشمنان اسلام در سوریه آتش فتنه به پا کرد، اما به دنبال شکست‌های متعدد امروز سودای تصرف حرم ائمه در عراق را دارد.


وی با بیان این‌که این گروهک تروریستی و تکفیری خطری جدی برای جهان اسلام محسوب می شود، تصریح کرد: امروز ملت عراق بیش از هر زمان دیگری بایستی برای مقابله با این جریان ضداسلامی متحد بوده و یکپارچگی خود را حفظ کنند، از سوی دیگر اگر دولت عراق به طور جدی وارد میدان نشود در آینده آتش این فتنه شعله‌ورتر خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر آمادگی مردم تبریز و آذربایجان برای مقابله با این گروهک تروریستی گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند عتبات مقدس عراق را از وجود گروهک های تکفیری و تروریستی داعش پاک می کنیم، قطعا جنایات این گروهک‌ها با حمایت های دشمنان غربی و منطقه ای اسلام صورت می گیرد.


وی با بیان این‌که دولت عراق باید با حمایت ملت و ارتش با داعش مبارزه کند، افزود: مرجعیت شیعه در عراق تکلیف همگان را روشن کرده اند، انتظار داریم دولت و ملت عراق با پیروی از مرجعیت شیعه و با اتحاد به مقابله با داعشی ها بپردازد و از گسترده تر شدن دامنه حرکات این گروهک جلوگیری کنند.


آیت الله شبستری تجهیز روزافزون این گروهک تروریستی را هشداری برای تمام گروه های سیاسی عراق دانست و تصریح کردک امنیت عراق جز با خواست ملت، وحدت و انسجام اقوام، مذاهب و دولت عراق محقق نخواهد شد، امروز مهمترین فرصت برای پاکسازی جهان از جرثومه فساد در منطقه است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) و خیر مقدم به حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: انتظار فرج از بالاترین عبادت‌هاست، اما مسأله انتظار و مهدویت جز با شناخت از حقیقت نهضت امام عصر میسر نیست.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که منتظر واقعی نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نیست، گفت: عمل به وظایف فرهنگی، دینی و اجتماعی برای مقابله با مفاسد فلسفه انتظار فرج است، منتظر واقعی در دوران غیبت کبری امام زمانش تابع محض ولی فقیه است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات