۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۰۹۷۳۳

چند خبر کوتاه از استان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ انتخاب رییس جدید مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی،‌ تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سراسری «بانوی صبور»، احداث خانه عالم در روستاهای ملکان و رونمایی از کتاب وجه عرفانی زهد در نهج البلاغه از عناوین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میرهادی قره سید رومیانی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو امروز در جریان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی به عنوان رییس این مجمع انتخاب شد.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، ریاست این مجمع را به مدت یک سال بر عهده خواهد شد، ضمن این‌که مهناز بهمنی نماینده سراب به عنوان سخنگوی مجمع و نایب رئیسی این مجمع به غلامرضا نوری قزلجه واگذار شد.

 


مهلت شرکت در جشنواره سراسری «بانوی صبور» تمدید شد

 


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سراسری «بانوی صبور» خبر داد و اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سراسری بانوی صبور تا 23 خردادماه امسال مصادف با نیمه شعبان اعلام شده بود که این مهلت سه روز دیگر یعنی تا 26 خرداد تمدید شد.

 


وی با اشاره به این‌که نخستین جشنواره کشوری «بانوی صبور» در رشته های پوستر، کتابخوانی، نماهنگ، کلیپ، پیامک، شعر و دلنوشته برگزار می شود، گفت: نفرات برگزیده جشنواره بانوی صبور 22 تیرماه سال 1393 مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) از طریق پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره معرفی خواهند شد.

 


گفتنی است، علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره به نشانی آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان فردوسی، کوچه مشکات، مسجد دارالسلام ارسال کنند.

 


احداث خانه عالم در روستاهای ملکان

 


مسؤول بسیج سازندگی سپاه ملکان با بیان این‌که خانه عالم روستای قره خضر تکمیل و افتتاح شد، گفت: این خانه عالم در قالب اردوهای جهادی و به کوشش بسیجیان اردوی جهادی تکمیل و برای استفاده آماده شد.

 


غلامرضا کفاشی، کمک به تکمیل ساخت و ساز مسجد روستای تازه قلعه ملکان را از دیگر کارهای بسیج سازندگی عنوان و بیان کرد: کار ساخت این مسجد را بسیجیان در قالب اردوهای جهادی انجام می دهند که روحیه تعاون و همکاری را نیز در آنها تقویت می کند.

 


کتاب وجه عرفانی زهد در نهج البلاغه رونمایی شد

 


دو کتاب « اشک قلم » و « وجه عرفانی زهد در نهج البلاغه » در پایگاه شهید احمدی روشن کانون بسیج فرهنگیان مراغه رونمایی شد.

 


کتاب شعر اشک قلم از انتشارات آناس به نویسندگی عارف ساسانی نگاشته شده و شامل مجموعه شعر اجتماعی و فرهنگی بوده که بیشتر موضوعات آن در ارتباط با دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است. این کتاب که به زبان های آذری و فارسی نگاشته شده از برگزیده های جشنواره شعر دفاع مقدس تبریز و شعر رضوی است.

 


کتاب وجه عرفانی زهد در نهج البلاغه نیز به نویسندگی سیدمحسن باقری از سوی انتشارات راد به رشته تحریر درآمده است. این کتاب نیز در دو موضوع معناشناسی و جایگاه زهد عرفانی اسلامی و جایگاه زهد در نهج البلاغه در 11 فصل به رشته تحریر درآمده و نویسنده به دنبال جایگاه شناسی این موضوع در افکار انسانی است./935/د101/ب4

ارسال نظرات