۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۹۹۰۹
آیت‌الله علوی گرگانی:

کوتاهی مسؤولان در مسائل فرهنگی قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که نباید در مسائل دینی تساهل و تسامح داشته باشیم، گفت: برخی در سخنرانی‌های خود تسامح می‌کنند و به گونه‌ای سخن می‌گویند که با نظام اسلامی ما سازگاری ندارد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، عصر امروز در دیدار مسؤولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، با تأکید بر این‌که در زمینه مسائل فرهنگی کوتاهی‌هایی از سوی مسؤولان صورت می‌گیرد،‌ گفت:‌ ما بیش از این در زمینه مسائل فرهنگی مسؤول هستیم و باید تذکراتی در این زمینه به مسؤولان داده شود.

وی با اشاره به نامگذاری‌های مختلف ماه‌ها از سوی ائمه اطهار(ع)، ابراز کرد: این مسأله نشان دهنده اهمیت ماه‌ها از نظر معصومان(ع) دارد و باید جوانان را نسبت به این مسائل مطلع کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه کار مسؤولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جذب جوانان دانست و اظهار داشت: باید با اقدامات عملی جوانان را با دین و آموزه‌های اسلامی آشنا کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که تنها با زبان نمی‌شود جوانان را علاقه‌مند به دین کرد، افزود: جوانان از رفتارهای ما الگو برداری می‌کنند و باید مراقب رفتار و منش خود باشیم.

وی یکی از اقدامات مهم روحانیت را دور کردن مردم از گناه و معصیت خواند و گفت:‌ نباید طوری رفتار کنیم که زمینه برای بی بند و باری و گناه جوانان فراهم شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: نباید طوری سخن بگوییم که جوانان جرأت بر گناه پیدا کنند و از طرفی نیز به گونه‌ای سخن نگوییم که آنها نا امید شوند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه خطبا و سخنرانان به آیات و روایات تأکید کرد و ابراز داشت: برخی در سخنان خود از همه چیز می‌گویند به جز قرآن.

وی با بیان این‌که علمای دین جانشین ائمه اطهار(ع) هستند، اظهار کرد: کار علما و بزرگان دینی هدایت و راهنمایی مردم است و خداوند همه را در هر مقام و موقعیتی که هستند امتحان می‌کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که حق جاذبه دارد و خود را حفظ می کند، افزود:‌ ما باید زمینه را طوری فراهم کنیم که جوانان به سمت دین بیایند و اهل جماعت و مسجد شوند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که نباید در مسائل دینی تساهل و تسامح داشته باشیم، گفت: برخی در سخنرانی‌های خود تسامح می‌کنند و به گونه‌ای سخن می‌گویند که با نظام اسلامی ما سازگاری ندارد./927/پ202/ج

ارسال نظرات