۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۱۵۷
نماینده خبرگان رهبری:

منشأ تروریسم منطقه‌ای حامیان غربی آن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: آنان که دم از آزادی، دموکراسی، مبارزه با تروریسم و امنیت پایدار می زنند، امروز خود حامی تروریست های خطرناک در سراسر جهان بوده و عامل اصلی ناامنی هستند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه های بزرگداشت شهدای هفتم تیر و راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس در استان اظهار داشت: هر یک از این مناسبت‌ها به نوبه خود جایگاهی مهم در سرنوشت ایران اسلامی و جهان اسلام دارند.


وی شهدای هفتم تیر را نماد مظلومیت ملت ایران در برابر ظالمان حامی تروریسم در غرب دانست و خاطرنشان کرد: آنان که دم از آزادی، دموکراسی، مبارزه با تروریسم و امنیت پایدار می زنند، امروز خود حامی تروریست های خطرناک در سراسر جهان بوده و عامل اصلی ناامنی هستند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به برخی از وقایع سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از فرار بنی صدر، منافقین برای انتقام از حزب الله می خواستند انقلاب را با نابودی مواجه سازند که در اهداف شوم خود ناکام ماندند، یکی از علمای شاخصی که به مبارزه با افکار التقاطی گروهک های ضداسلامی پرداخت، شهید بهشتی بود.


وی با بیان این‌که منافقان و اجانب وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچگاه وجود و منطق نیروهای انقلابی و ولایت مدار را بر نمی تافتند، گفت: شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادارش با هدف ضربه به انقلاب بود، غافل از این‌که خون شهدای هفتم تیر مایه عزت و تعالی انقلاب اسلامی شد.


آیت الله شبستری خواستار برگزاری باشکوه ویژه برنامه های هفتم تیر در سراسر استان شد و تصریح کرد: باید بیش از گذشته نسل جوان جامعه با مجاهدت بزرگانی چون شهید بهشتی آشنا شوند، چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن دوام و بقای انقلاب است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و همه باید برای کسب فضائل معنوی در این ماه مبارک آماده شویم، اظهار داشت: یکی از راه‌های کسب فیض در ماه میهمانی خدا، شرکت در راهپیمایی روز قدس است، حمایت از فلسطین امروز به آرمانی بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده است.


وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی به آرمان های فلسطین وفادار مانده است، تصریح کرد: به همین دلیل رژیم صهیونیستی با حمایت از گروهک های افراطی و تروریستی به دنبال ضربه به مقاومت اسلامی و براندازی نظام اسلامی ایران است، امروز مساله فلسطین و مظلومیت ملت آن همچون آرمان های انقلاب اسلامی ایران از ابعاد جهانی برخوردار است.


همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به تشریح ویژه برنامه های مختلف در گرامیداشت شهدای هفتم تیر و برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و بر مشارکت همه دستگاه ها در برگزاری آن مناسبت های مهم تأکید کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات