۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۱۰۶۸۰
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

تقوا نخستین مؤلفه برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، رمز موفقیت تمدن اسلامی و جریان بیداری اسلامی را در تقوای الهی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به وسیله تقوای الهی پیروز شد و تقوا نخستین مؤلفه برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.
حجت الاسلام احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در کلاس معارف مدیران این استان گفت: اگر به دنبال سعادت هستیم باید ببینیم این سعادت به وسیله علم و اخلاق چگونه حاصل می‌شود؛ گفتمان‌های عمده‌ای که در طول تاریخ بشر وجود داشته‌اند عمدتا به دنبال پاسخگویی به همین سؤال بوده‌اند.


وی افزود: امروزه گفتمان‌ لیبرالیسم، شالوده تمدن غرب را تشکیل می‌دهد و یکی از گفتمان‌های مطرح در سطح بین‌المللی است  اما در کنار آن، گفتمان‌های دیگری هم وجود دارد که مخصوصا گفتمان تمدن اسلامی، یکی از گفتمان‌های رایج در عرصه بین‌المللی است؛ تفاوت عمده این گفتمان‌ و گفتمان‌های دیگر در ابتنای این گفتمان بر ایمان به خداوند و عمل صالح است و این گفتمان هم زندگی شخصی و هم اجتماعی را سامان‌دهی می‌کند.


حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: امروزه کمونیسم شکست خورده است و صدای خرد شدن استخوان‌های لیبرالیسم هم به گوش می‌رسد و وظیفه‌ای که ما به عنوان پیروان دین مبین اسلام داریم این است که روش زندگی اجتماعی و سیاسی خود را بر اساس گفتمان تمدن اسلامی شکل دهیم؛ گفتمانی که بر وحدت امت اسلامی مبتنی است و در این گفتمان، وحدت، یک تاکتیک نیست؛ بلکه یک اصل از اصول شکل‌دهنده به تمدن بزرگ اسلامی است.


امام جمعه فرخشهر ادامه داد: خوشبختانه امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که شاهد بیداری اسلامی هستیم و امت اسلامی برای اجرای شریعت اسلامی مجاهده می‌کند و معتقدم در این شرایط، همه تلاش ما باید بر این باشد که زحماتی که پدران ما برای تحقق آرمان تمدن اسلامی کشیدند از میان نرود و آن را از آفت‌ها دور کنیم؛ ممکن است برخی جریانات سیاسی به دلیل اشتباهات خود با شکست مواجه شوند اما جریان بیداری اسلامی هرگز با شکست مواجه نخواهد شد.


وی افزود: یکی از دلایل عنایت امت اسلامی به شکل‌گیری حکومت‌های اسلامی را در تلاش دشمنان این جریان می‌توان درک کرد که عمدتا سعی در ایجاد شبهه در مبانی اسلامی را دارند؛ امروزه‌ سرمایه‌گذاری بزرگی توسط قدرت‌های معاند برای مقابله با بیداری اسلامی انجام شده است و متأسفانه دشمن از درون خود امت اسلامی برای ضربه زدن به اسلام یارگیری می‌کند و به یقین تضعیف مبانی عقلانی، همان نقطه ضعفی است که دشمن از آن استفاده می‌کند.


مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: رشد جریانات تکفیری برای از بین بردن قدرت امت اسلامی در ضعف تفکر عقلایی در میان عده‌ای از امت اسلامی ریشه دارد؛ امروزه بیشترین ضربه‌ای که به اسلام وارد می‌شود از جانب همین گروه‌هایی است که با عقلانیت سازگاری ندارند و تکفیر، در مقابل یکی از اصول مهم اسلامی یعنی اتحاد است و کسانی که از ابزار تکفیر بهره می‌گیرند در مقابل اتحاد امت اسلامی یعنی یکپارچگی قدرت مسلمانان هستند.


مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، رمز موفقیت تمدن اسلامی و جریان بیداری اسلامی را در تقوای الهی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به وسیله تقوای الهی پیروز شد و تقوا نخستین مؤلفه برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.


امام جمعه فرخشهر در پایان اظهار داشت: همه ما مؤظفیم  با حمایت از بیداری اسلامی، تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم و برای تشکیل تمدن اسلامی، ناگزیر باید حکومت‌های اسلامی در سراسر قلمرو جهان اسلام تشکیل شوند./9457/
پ202/ب

ارسال نظرات