۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۱۰۷۰۲

نشست فصلی روحانیان مستقر آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست فصلی و دوره آموزشی ویژه روحانیان مستقر استان آذربایجان‌شرقی در آستانه ماه مبارک رمضان در تبریز برگزار شد.
همايش روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست فصلی و دوره آموزشی ویژه روحانیون مستقر استان اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع با استفاده ابزاری از گروهک های تروریستی و افراطی به دنبال انحراف در صراط مستقیم الهی در جوامع اسلامی هستند.


وی با بیان این‌که روحانیت و علمای حوزوی رسالت خطیر در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی نسبت به توطئه های دشمنان اسلام و تشیع دارند، خاطرنشان کرد: آنهایی که با نام لااله الاالله اقدامات غیرانسانی و قابل قبول و تند انجام می‌دهند از نظر اسلام مرتد هستند.


حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این‌که فتوای اخیر مرجعیت شیعه در عراق مبنی بر جهاد علیه تروریست های تکفیری تیر خلاص بر پیکره تروریسم بین الملل و گروهک های تروریستی بوده است، افزود: نقشه‌های دشمنان برای ایجاد شیعه هراسی و تغییر الگوی اسلام در کشورهای مسلمانان و همجوار ایران ادامه دارد.


معاون فرهنگی و پژوهش تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تشریح اهداف میان مدت و بلندمدت گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق خاطرنشان کرد: همه اینها ایادی غرب در منطقه هستند که متأسفانه از سوی برخی از کشورهای منطقه ای نیز تجهیز می شوند تا به نوعی به دین پیامبر خاتم ضربه بزنند و موج شیعه هراسی به راه اندازند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت روحانیان مستقر در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: وظیفه روحانیان در برهه کنونی سنگین است، آنچه که امروز نیازمند آن هستیم، بصیرت بخشی به توطئه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی در میان آحاد و اقشار مختلف جامعه هستیم.


معاون فرهنگی و پژوهش تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر بهره مندی از آموزه‌های دینی برای مقابله با رواج ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه طلاق تأکید کرد و گفت: به روز رسانی اطلاعات و آگاهی از مسائل سیاسی برای یک روحانی لازم است، در حقیقت تبلیغ دین با نیازسنجی منطقه‌ای بسیار کارسازتر است.


حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این‌که اغلب برنامه های شبکه های فارسی زبان ماهواره با هدف تغییر در سبک زندگی ملت ایران است، افزود: رسانه های غربی با برنامه های جذاب و متنوع در ساعات مختلف شبانه روز سعی دارند خانواده های ایرانی را با بحران هویت مواجه کنند.


وی در پایان با تأکید بر تعطیلی فرایض مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ارتباط مستقیم با رواج مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر مسائل ناهنجاری اخلاقی و عقیدتی دارد، تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و عقیدتی قرار دارند./935/پ202/ب

ارسال نظرات