۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۱۱۰۲۲

فعالیت گروه‌های استهلال ماه رمضان در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گروه ستاد استهلال آذربایجان شرقی روز گذشته و امروز در نقاط مختلف استان مستقر شده و فعالیت می کنند.
استهلال ماه

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این ستاد با نظارت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از غروب روز گذشته جمعه ششم تیر فعالیت خود را برای استهلال ماه رمضان کرده است.


وی با بیان این‌که رؤیت هلال ماه رمضان در هیچ یک از نقاط کشور از جمله آذربایجان شرقی در غروب روز گذشته ممکن نبود، خاطرنشان کرد: به احتمال قریب به یقین غروب امروز هلال ماه رصد می شود که با این حساب فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان است.


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که امروز یک گروه از ستاد استهلال استان در ارتفاعات شهر تبریز به هنگام غروب آفتاب نسبت به رصد ماه تلاش خواهد کرد، افزود: احتمال این‌که فردا نخستین روز ماه رمضان باشد قطع به یقین است، با این حال گروه های استهلال در سراسر کشور فعالیت کرده و به محض مشاهده هلال ماه رمضان گزارش های خود را به تهران ارسال می کنند.


بنابراین گزارش، جمعی از طلاب و دانشجویان استان نیز با حضور در رصدخانه مراغه، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین رصدخانه های جهان اسلام حضور خواهند یافت و ضمن آموزش رصدگری نسبت به رؤیت هلال ماه رمضان اقدام خواهند کرد.


همچنین در حالی که جمهوری اسلامی ایران فردا یکشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده که کشورهای عربستان، قطر، اردن، عمان، فلسطین، کویت، اردن و امارات و عراق نیز پس از تلاش برای رؤیت هلال ماه، روز یکشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.


دیوان عالی عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به عدم رویت هلال ماه رمضان، روز شنبه آخر ماه شعبان و روز یکشنبه آغاز ماه رمضان است. اردن نیز روز شنبه را ادامه ماه شعبان و یکشنبه را آغاز ماه رمضان اعلام کرد. تلویزیون رسمی قطر هم همین خبر را در گزارشی پخش کرد.


«شیخ محمد حسین» مفتی قدس نیز روز یکشنبه را آغاز ماه رمضان برای ملت فلسطین اعلام کرد. دولت‌های امارات و کویت نیز در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند روز یکشنبه آغاز ماه رمضان است. دیوان وقف سنی عراق هم فردا را آغاز ماه رمضان برای اهل تسنن این کشور دانست. اما یمن و عمان هم پیشتر، امروز شنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده بودند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات