۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۱۱۹۲۸
نماینده مجلس خبرگان:

دعا و استغفار سلاح مؤمن برای مقابله با مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که دعا به معنای ارتباط با خدا و طلب کردن از او است، گفت: در آخرین آیه سوره فرقان پروردگار می فرماید ای پیامبر ما بگو اگر دعا، خواسته و ارتباط شما نباشد پروردگار چه اعتنایی به شما دارد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز برنامه استانی سیما سبز استان ویژه ماه مبارک رمضان افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه‏ای برای هدایت انسان‏ها به ویژه در ماه رمضان نکات بسیاری را سفارش کرد که یکی از این نکات، یادآوری روز قیامت است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، دومین سفارش نبی مکرم اسلام(ص) را کمک به نیازمندان عنوان و اظهار داشت: ذات اقدس الهی با لطف خود نعمت‏های زیادی را در اختیار ما قرار داده و ما هم باید به شکرانه این همه نعمت، به افراد نیازمند کمک کنیم.   

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که سومین سفارش رسول مکرم اسلام(ص) در ماه مبارک رمضان احترام به بزرگترها اعم از پدر و مادر و بستگان و غیربستگان است، خاطرنشان کرد: اگر کسی به پیرمردها و پیرزن‏ها احترام گذارد گویی به پروردگار احترام گذاشته است.    

 

امام جمعه گرگان مهربانی به کودکان را یکی از تاکیدات نبی اسلام(ص) دانست و گفت: هرگاه پیامبر(ص) از سفر بازمی‏گشت بیش از همه، کودکان به استقبال ایشان می‏رفتند.  

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: در روایت آمده برای برقراری رابطه با کودکان باید خود را به اندازه آنها کوچک کنید، چون بچه‏ها توانایی ندارند خود را به اندازه شما بزرگ جلوه دهند.    

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دین مبین اسلام همواره به صلح رحم توجه دارد، خاطرنشان کرد: صله رحم، عمر را زیاد می‏کند و در گذشته بین افراد زیاد بود. 

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان صله رحم را به نفع مردم دانست و ادامه داد: متأسفانه امروزه زندگی ماشینی این ارتباطات را کمرنگ کرده است.

 

آیت الله نورمفیدی بر حفظ زبان، چشم و گوش به عنوان سفارش نبی مکرم اسلام (ص) در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: این سه عضو از اعضای بسیار مهمی هستند که فقدان آنها مشکلات زیادی را برای انسان به وجود می‏آورد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این اعضاء خیلی زود انسان را به ورطه گناه آلوده می‏کنند بنابراین باید مراقب باشیم و از این نعمت‏های الهی به درستی استفاده کنیم.     

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماه مبارک رمضان که ماه نزدیکی به ذات اقدس الهی است باید به یاد یتیمان باشیم و در حد توان به آنها کمک کنیم.

 

امام جمعه گرگان همچنین به ویژگی دعا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: دعا با ماه مبارک رمضان ارتباط مستقیم و مستحکم دارد.

 

وی افزود: پروردگار در سوره بقره بعد از آنکه مسأله وجوب روزه را مطرح می کند به پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید اگر بندگان من درباره من از تو پرسیدند بگو من خیلی به آنها نزدیکم و اگر دعایی داشته باشند مستجاب می کنم.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که دعا به معنای ارتباط با خدا و طلب کردن از او است، گفت: در آخرین آیه سوره فرقان پروردگار می فرماید ای پیامبر ما بگو اگر دعا، خواسته و ارتباط شما نباشد پروردگار چه اعتنایی به شما دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که به خاطر ارتباط انسان با پروردگار است که ذات اقدس الهی برای بنده قائل می شود، تصریح کرد: انبیا، اولیا و بندگان صالح پروردگار از حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) اهل دعا به درگاه پروردگار بودند.

 

آیت‏ الله نورمفیدی با بیان این که دعا یک موضوع اعتقادی و عرفانی است، خاطرنشان کرد: انسان یک اصل و ریشه ای دارد که از آن ناشی می شود، به عبارت دیگر انسان از ان ریشه به این کالبد جسمانی منتقل شد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات