۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۲۰۳۱
کارشناس مسائل مذهبی:

بصیرت مراجع شیعه توطئه های داعش را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ملکیان با اشاره به نقشه داعش برای درگیر کردن مسلمانان به جنگ مذهبی گفت: گروه تروریستی داعش سعی می کند کشورهای اسلامی را وارد صحنه درگیری ها کند و جنگ را جنگ مذهبی بین شیعه و سنی نشان دهد.
حجت الاسلام رسول ملکيان روابط عمومي مرکز مديريت حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام رسول ملکیان، مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به پیشینه شکل گیری گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: سران و فرماندهان این گروه ها توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا آموزش دیده اند و تفکر و نگرش این گروه ها بر مبنای تفکر وهابیت است.

 

وی در ادامه افزود: عقبه فکری این گروه‌ها سلفی گری و وهابیت است و امروزه این گروه‌ها از تولید و انتشار جزوه و سی دی و برنامه های رسانه ای فراتر رفته اند و وارد برنامه های میدانی و جنگ با دیگر ملت ها و مذاهب شده اند و اقدام به کشتار جمعی و نسل کشی ادیان و مذاهب مختلف نموده اند و متأسفانه بزرگترین مشکلی که این گروه ها دارند این است که به نام اسلام و پیامبر اسلام وارد عمل شده اند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی جنایات داعش را موجب ریخته شدن آبروی جهان اسلام در جهان دانست و گفت: داعش کپی بسیار غلطی از نیروهای مقاومت مانند حزب الله است که برخلاف نگرش و عملکرد حزب الله عمل می کنند و به جای مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام وارد اردوی دشمنان اسلام شده اند و علیه اسلام عمل می کنند.

 

حجت الاسلام ملکیان خاطرنشان کرد: خطر بزرگی که داعش برای جهان اسلام دارد تجزیه عراق است ضمن این که داعش تلاش می کند القای جنگ بین شیعه و سنی را در اذهان عمومی رواج دهد و بدین صورت وانمود کند که علت به وجود آمدن داعش مبارزه با تشیع و دفاع از اهل سنت در برابر شیعیان است.

  

وی با اشاره به این که داعش سعی می کند تمام کشورهای اسلامی را وارد جنگ کند تصریح کرد: امروزه با بصیرت و بیداری مرجعیت شجاع شیعه که دفاع از کل عراق و مردم عراق را واجب اعلام کردند و با حضور تمام مردم در صحنه بسیاری از نقشه های گروه تروریستی داعش خنثی شد و قطعا به زودی با همفکری و همدلی علمای مذاهب و مردم توطئه های این گروه جنایتکار و تروریستی خنثی می شود./1304/ت302/ب

ارسال نظرات