۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۲۰۵۳

طرح حاملان وحی در مساجد آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح حاملان وحی به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.
قرآن

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح آموزشی حاملان وحی با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم ناب قرآنی، گسترش معارف کتاب الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که این طرح شامل دروس نظری و عملی بوده و محتوای آموزشی در قالب بسته ای شامل کتاب دروس نظری، قواعد روخوانی و لوح فشرده ارائه می شود، خاطرنشان کرد: هر یک از سطوح عمومی این طرح طی دو ترم و هریک از رشته های تخصصی طی 16 ترم و هر ترم در 16 جلسه 90 دقیقه‌ای آموزش داده می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: در سطوح عمومی این طرح از احادیث پیرامون قرآن کریم، اخلاق کریمه، احکام فقهی، قصه های قرآنی، آداب تلاوت و قواعد صرف و نحو عربی بهره گرفته می شود و شاگردان با فرهنگ صحیح و اخلاق قرآنی آشنا خواهند شد.


هادی نیا با بیان این‌که قرائت یا تحقیق خوانی، حفظ کل قرآن، تفسیر و مفاهیم و پیام آیات قرآنی و تواشیح و ابتهال و اذان و ترتیل خوانی پیشرفته از انتخاب رشته تخصصی این طرح است، گفت: برای هر یک از شش ترم سطوح عمومی، نرم افزار خاصی تهیه شده تا شاگردان قرآنی بتوانند علاوه بر کلاس درس در ساعات آزاد خود از آنها برای تمرین مهارت های لازم تلاوت صحیح آیات قرآن کریمه استفاده کنند.


وی تصریح کرد: در طرح حاملان وحی؛ گواهینامه های قبولی در هر سطح عمومی تنها نمایانگر مهارت قرآن آموزان در امر تلاوت قرآن است و دروس نظری و مهارت های جانبی مانند تواشیح و ابتهال و غیره به عنوان شرط ورود در آزمون مهارت تلاوت قرآن به شمار می رود.


هادی نیا یادآور شد: آموزش قرآن همراه با ارائه پیام آیات، آموزش احکام و اخلاق، ایجاد وحدت در امر آموزش قرآن در کانون ها و تسهیل امر روخوانی و روانخوانی، قرائت آیات منتخب، آشنایی با آداب تلاوت قرآن، تجوید و احکام، آشنایی با پیام آیات پنج جزء اول قرآن کریم، توجه به معانی و مفهوم لغات در هنگام تلاوت و زمنیه سازی تدبر در قرآن از جمله اهداف این طرح است./935/ت303/ب

ارسال نظرات