۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۱۲۲۰۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

رژیم صهیونیستی بیشترین سود را از فتنه داعش در منطقه خواهد برد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فتنه انگیزی گروه های تروریستی در منطقه به ویژه عراق تنها به نفع رژیم صهیونیستی است، گفت: جنایت های ضد انسانی این رژیم اشغالگر در سایه فتنه های اخیر در سوریه و عراق پنهان شده است.
پرچم رژيم صهيونيستي

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با اشاره به وقایع کشور عراق و مواضع آمریکا نسبت به این بحران، گفت: آمریکا به عنوان بازیگر فرصت طلب و بی حیاء و خیانتکار خارج از منطقه با فاصله هزاران کیلومتر مسافت راه  تاکنون واکنش ها و موضع گیری های چند پهلو و پیچیده و متفاوتی از خود نشان داده است.

 

وی با اشاره به این که آمریکا هم از عدم دخالت مستقیم در عراق دم زده و هم از سیاست های نوری مالکی و دولت  او انتقاد سخت و طلبکارانه ای داشته است، بیان داشت: این کشور هم مدعی شده بصورت محدود آن هم هوایی حاضر است با گروه تروریست خون آشام داعش بجنگد و هم خواستار دولت فراگیر ملی جدید شده  است که بدون تحقق چنین دولتی حاضر به مبارزه با تروریسم نیستند.

 

امام جمعه چمستان، ادامه داد:  آمریکا گفته است حاضرند با همکاری ایران وارد مبارزه با گروه داعش شوند و شکی نیست که آمریکا از این بحران به عنوان عاملی برای موازنه های جدید منطقه می خواهد استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، افزود: چطور می شود گروهی که نه آمریکا آن ها را قبول دارند و نه آن ها آمریکا را قبول دارند گردانندگان عراق یا بخش مهم از عراق باشند.

 

وی، ادامه داد: عربستانی ها اگر سی هزار نیرو در مرز بین خود و عراق مستقر کردند تا فتنه احتمالی داعش را از خود دفع کنند، آمریکایی ها به دست و پا افتادند که که چگونه این بحران را پیش ببرند تا منافع آنها آسیبی در خطر نیافتد.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که در حال حضر صهیونیست ها خوشحال تر از همه هستند، گفت: دلیل این امر به سبب آن بوده که هم اختلاف مذهبی و هم جنگ نیابتی بوده و در کنار آن حاشیه امنیتی برای آنها و هم قطع اتصال از عراق به گروه مقاومت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فتنه انگیزی گروه های تروریستی در منطقه به ویژه عراق تنها به نفع رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: جنایت های ضد انسانی این رژیم اشغالگر در سایه فتنه های اخیر در سوریه و عراق پنهان شده است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که ایادی استکبار جهانی بهترین راه و شیوه را در این دیدند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند بدون آن که ریالی هزینه کرده و یا کشته ای بدهند، گفت: جبهه کفر با این طرز تفکر گروه های تکفیرالقاعده، طالبان، داعش و ده ها گروه وهابی و تروریستی را با نام مجاهد مسلمان پدید آوردند  که همگان باید مراقب باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران قرآن را محور وحدت امت اسلامی دانست و با تأکید بر این که همه مسلمانان جهان باید در محور قرآن و پیامبر گرامی اسلام به دنبال وحدت باشند، بیان داشت: امروز استکبار و استعمار آتش تفرقه و اختلاف را در برخی کشورهای اسلامی روشن کردند که تنها امت اسلامی در این آتش کینه توزی دشمنان می سوزند.

 

وی با تأکید براین که امت اسلامی باید دستان شیطانی دشمنان را از سرزمین های اسلامی قطع کنند، افزود: وحدت و برادری تنها را پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمنان شیعه و سنی نمی شناسند، بیان داشت: حمایت از گروه های تکفیری و سلفی از سوی دشمنان اسلام ناب با هدف خدشه دار کردن وحدت میان امت اسلامی دنبال می شود که مسلمانان باید هوشیار باشند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات