۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۲۳۴۶

اجرای طرح حفظ قرآن با محوریت اقتصاد و فرهنگ در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ طرح قرآنی 1448 با رویکرد حفظ موضوعی و با محوریت اقتصاد و فرهنگ در مساجد آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
قرآن مجيد

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح بزرگ قرآنی برای اولین بار در 1441امین سال نزول قرآن و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت ادامه یافته است.


وی ادامه داد: به منظور لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی معظم له، اشاعه فرهنگ قرآنی و ترویج ارزش های اسلامی در راستای تحقق شعار سال مورد توجه قرار گرفته است، طرح قرآنی 1448 با رویکرد حفظ موضوعی و با محوریت اقتصاد و فرهنگ برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.


هادی نیا خاطرنشان کرد: این طرح قرآنی به مدت 12هفته اجرا شده به طوری که در شش هفته اول موضوع باورها و شش هفته دوم مبحث رفتارها در آیات قرآن اختصاص دارد که امسال نیز در 17 شهر استان آذربایجان شرقی، همزمان با سایر استان های کشور، با همکاری84 باب کانون فرهنگی هنری مساجد با اولویت خانه های نور اجرایی می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی یادآور شد: در این طرح نهادهایی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، دارالقرآن الکریم، آموزش و پرورش، شهرداری، سپاه محمد‌ رسول‌الله(ص)، دارالقرآن‌های بسیج و سپاه، خانه کارگر و اتحادیه تشکل‌های قرآنی مشارکت دارند.


وی افزود: کانون های مساجد کشور سال گذشته در بین نهادهای برگزار کننده طرح، توانست رتبه دوم را کسب کند و 60 نفر از اعضای شرکت کننده کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی نیز جزو برندگان هدایای ارزشمند از جمله هزینه سفر زیارتی مکه مکرمه، کربلای معلی و مشهد مقدس و هدیه نقدی بودند.


هادی نیا در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد استان خبر داد و گفت: ترویج طرح تلاوت یک صفحه قرآن در بین نمازهای جماعت و اهدای صدها هزار جلد قرآن کریم به مساجد مجری این طرح یکی از شاخص ترین برنامه های قرآنی است که با اجرای آن مساجد مجری به قرآن های معنا دار تجهیز می شوند.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: اجرای همزمان طرح تلاوت نور با طرح احیای تفسیر روزانه قرآن کریم در قالب 15 جلد تفسیر همراه به عنوان تلاشی است که ضمن انس عمومی با قرآن و احیای فرهنگ قرائت روزانه قرآن کریم، قرآن پژوهی نیز از یک جریان صرفا تخصصی به جریان عمومی و فراگیر مبدل می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات