۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۲۶۷۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

روزه‌داری امنیت روحی و روانی انسان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: روزه داری تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه انسان را از معصیت هایی که انجامش گاه برای فرد عادی شده بود، باز می دارد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه جلفا با بیان این‌که خداوند رحمت، مغفرت و برکت معنوی ماه مبارک رمضان را به عموم بشریت گسترانده است، اظهار داشت: نباید فرصت توبه و تقرب به درگاه الهی در ماه رمضان را از دست داد.


وی با تأکید بر این‌که فرصت های رحمت و مغرفت الهی در رمضان بایستی به بهترین شکل ممکن مورد استفاده معنوی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شب های سراسر نور ماه ضیافت الهی تمرینی برای درک فضائل معنوی و رسیدن به حقیقت خلیفه الله بودن انسان است.


امام جمعه جلفا ادامه داد: به دلیل ظرفیت وجودی است که حضرت حق در نهاد ماه قرار داده، باید تلاش کنیم در لحظات معنوی ماه مبارک رمضان هر چه بیشتر از فضیلت های معنوی خان رحمت الهی بهره مند شویم، در غیر این صورت ضرری متحمل شده ایم که جبران ناپذیر خواهد بود.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در ادامه ماه مبارک رمضان را فرصتی برای دوری و نفی رذایل اخلاقی و صفات مذموم و نکوهیده و گرایش به فضایل و خصائل والای اخلاقی دانست و گفت: روزه‌داری ظرفیتی عظیم برای تحقق این مهم است، عبادتی که در کنترل و مهار نفس و آماده کردن انسان برای کسب ارزش های اخلاقی بسیار ارزشمند است.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که روزه داری برکات معنوی و آثار تربیتی را به ارمغان می آورد که ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان است، تصریح کرد: روزه زمینه دستیابی به تقوا و تهذیب نفس را فراهم می کند، روزه داری موجب بالا رفتن آستانه صبر و تحمل انسان و ایستادگی در برابر تمایلات نفسانی می شود.


وی ادامه داد: روزه داری تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه انسان را از معصیت هایی که انجامش گاه برای فرد عادی شده بود، باز می دارد، در حقیقت روزه‌داری امنیت روحی و روانی بنده را فراهم می کند، در حقیقت ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و بازنگری در خویشتن خویش است.


امام جمعه جلفا عمل به واجبات الهی، پاکیزگی نفس، دوری از گناه، ترک محرمات، داشتن اخلاق نیکو و حسن معاشرت با دیگران را از ثمرات یک ماه عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: ماه رمضان منشور اخلاقی دین مبین اسلام است، چه خوب است با بهره گیری از فیوضات این ماه در ترویج فرهنگ اسلام قدم برداریم.


وی در پایان با تأکید بر این‌که باید معنویت و روحیه ای که در ماه مبارک رمضان به دست آورده ایم، حفظ کنیم، گفت: بایستی نورانیت خاصی که در سایه روزه داری و انس با خدا در ماه مبارک رمضان نصیب ما شده است، در دیگر ایام سال از دست ندهیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات