۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۱۴۴۰۵
امام جمعه تبریز:

داعش تاوان خوش خدمتی به صهیونیست ها را خواهد پرداخت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گروهک تروریستی تکفیری داعش را نوکر صهیونیست ها و شیوخ مرتجع عرب دانست و تاکید کرد که اینها تاوان سختی را برای این کار خواهند پرداخت.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تقدیر از حضور باشکوه و پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: تصور نشود که این راهپیمایی‌ها تأثیری ندارد، به برکت این روز است که اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.


وی با بیان این‌که راهپیمایی روز قدس تأثیر بسزایی در تسریع نابودی کامل رژیم صهیونیستی دارد، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس عامل وحدت مسلمانان جهان بوده و موجب شده رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان عقب‌نشینی کرده و نقشه شوم « از نیل تا فرات » را از فکر خود خارج سازد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که روز جهانی قدس یادگار امام راحل در ماندگاری آرمان فلسطین و یادآوری مظلومیت مردم مناطق اشغالی است، گفت: ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری روز جهانی قدس، همه ساله نگرانی عمیق رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است، در حقیقت روز جهانی قدس آغازی برای وحدت واقعی امت اسلامی است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که وعده الهی مبنی بر نصرت و پیروزی مستضعفان بر مستکبران حق است، تصریح کرد: راهپیمایی امروز مردم تبریز در روز جهانی قدس کم سابقه‌ترین راهپیمایی در دنیاست، البته حمایت از مظلومان فلسطین و مردم ستمدیده غزه نباید تنها در روز قدس خلاصه شود.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری اظهار داشت: این جنایات در طول تاریخ بی‌سابقه است، دیگر حجت برای همه تمام و ثابت شد که رژیم صهیونیستی بویی از انسانیت نبرده و به دنبال نسل‌کشی تمام عیار در فلسطین است.


وی با بیان این‌که هدف اصلی نظامیان صهیونیست در غزه انهدام زیرساخت های موشکی، بهداشتی، آموزشی، اقتصادی و حیاتی در نوار غزه است، تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی تخریب مناطق مسکونی و بیمارستانی در غزه است تا مدتی مردم این منطقه را پس از جنگ با سخت و ساز مشغول کنند.


امام جمعه تبریز حمله به غیرنظامیان و مراکز بیمارستانی و آموزشی را نشان از خوی وحشیانه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این جنایات ماهیت پلید این رژیم جعلی و غاصب را برای جهانیان نمایان کرده است، تصاویر دردناک کشتار زنان و کودکان فلسطینی نشان می دهد که این رژیم و حامیانش به بشر، حقوق بشر و به انسانیت، هیچ اعتقادی ندارند.


نماینده خبرگان رهبری دموکراسی، آزادی و حقوق بشر را دروغ بزرگ غرب عنوان کرد و گفت: کجایند مدعیان دروغین حقوق بشر که کشتار بی رحمانه مردم غزه را تماشا کنند، دفاع  غرب به ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها در نظام لیبرال دموکراسی و در منطقی ریشه دارد که از کمترین ارزش‌های اخلاقی برخوردار است.


وی با بیان این‌که حمله موشکی مقاومت اسلامی به مواضع رژیم صهیونیستی کمترین حق مردم نوار غزه است، خاطرنشان کرد: بیشتر شهرهای مناطق اشغالی خالی از سکنه شده اند، به عبارت دیگر موشک های مقاومت طرح گنبد آهنین یکی از بزرگ ترین ارتش های جهان را با شکست رو به رو کرده است.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع عراق و سوریه اظهار داشت: جبهه استکبار در مناطق مختلف مسلمان‌کشی به راه انداخته، در حقیقت آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از تروریست های تکفیری و سلفی عامل اصلی ناامنی در منطقه هستند.


وی با تأکید بر این‌که نباید از اوضاع سوریه و عراق غافل بود، خاطرنشان کرد: این روزها رسوایی پرورش یافتگان رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه که ادعای خلافت اسلامی دارند بر همگان آشکار شد و ثابت شد داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی و در مقام خوش خدمتی برای غرب و شیوخ مرتجع عربی منطقه است و البته تاوان سختی را خواهند پرداخت.


امام جمعه تبریز در پایان خطبه های نماز جمعه تبریز بر بهره مندی از فضائل معنوی و معرفتی روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و اظهار داشت: دهه پایانی ماه ضیافت الهی فرصت مغتنمی برای جلب رحمت و مغفرت الهی است، در حقیقت این روزها باید خود را آماده یوم الجوایز عید سعید فطر کنیم.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که نباید مسلمانان فصلی باشیم، گفت: از عموم روزه‌داران و مردم مؤمن و متدین استان انتظار داریم همانگونه که در ماه مبارک رمضان در نماز جمعه، نمازهای جماعت و جلسات قرآن حضور گسترده داشتند، بعد از این ماه عزیز نیز ارتباط خود با مساجد و مصلاها را قطع نکنند./935/پ201/ج

ارسال نظرات