۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۱۴۶۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ غربی به دنبال خروج جوانان از مسیر دین محوری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که فرهنگ غرب به دنبال خروج جوانان از مسیر دین محوری است، بیان داشت: آنتن های ماهواره نباید وارد خانه های ما شود که فرهنگ ارزنده و غنی ما را خراب می کند.
سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای استانی تبرستان پخش می شود با بیان این که عده ای گفته اند نوح پیامبر و قومش نهصد و پنجاه سال عمر کردند در حالی این امر صحیح نیست، گفت: حضرت نوح به تنهایی حدود این مقدار عمر کرده و بیان هایی نیز وجود دارد که تنها نهصد سال را این پیامبر مشغول به تبلیغ بوده است.

 

وی با اشاره به این که عده ای محدود به فیزیک هستند و باورشان نمی شود فردی بیاید و نهصد سال تبلیغ کند، بیان داشت: این افراد متافیزیک را منکر بوده که نتوانستند راه به جایی ببرند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که در پشت ماده و فیزیک، متافیزیک قرار دارد که دست خدا است، تصریح کرد: اگر خالق استعدادها بخواهد می تواند یک بچه در گهواره را به سخن بیاورد و انسان درس نخوانده ای را قرآن بدهد که کسی نتواند مانند آن را بیاورد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انبیا و بزرگان ورای ماده را دیده و عارف بالله بودند، بیان داشت: کار خدا با کار ما همانند هم نبوده و به گونه ای دیگر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری با بیان این که تقرب به خداوند منان امر ارزنده ای است که انسان باید در مسیر آن گام بردارد، گفت: رابطه با حضرت حق سبب خواهد شد تا کارهای ما حل شود و توفیق از خدا است که اگر به او توکل کنیم به اهداف خود می رسیم و اگر به صلاح ما نباشد هم به ثبات می رسیم.

 

وی، ادامه داد: باید اعمال خود را به درستی انجام دهیم و راهی به ورای طبیعت باز کنیم که پیامبر گرامی اسلام، اهل بیت معصومین(ع) و علمای بزرگوار این مسیر را رفتند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که ماه رمضان فرصت خوبی برای تقرب به درگاه الله تعالی و کسب فیوضات معنوی است، تصریح کرد: باید در این ایام نورانی پیوند خود را با پروردگار متعال بیشتر کنیم که اثرات ارزنده ای در زندگی انسان دارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که فرهنگ غرب به دنبال خروج جوانان از مسیر دین محوری است، بیان داشت: آنتن های ماهواره نباید وارد خانه های ما شود که فرهنگ ارزنده و غنی ما را خراب می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری با بیان این که انسان باید تقوای الهی داشته باشد تا بتواند به تعالی برسد، ادامه داد: اگر مواظب و مراقب نباشیم فرهنگ منحط غربی فرزندان ما را به سمت و سوی اهداف خود می برد.

 

وی، افزود: باید مواظب باشیم تا توفیق الهی نصیب ما شود و به خاطر امور زودگذر دنیوی نباید رضایت حضرت حق را از دست دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری در پایان، تاکید کرد: حزب الله لبنان اگر موفق شده است از بستر آن بوده که ما را نگاه می کند و دلیلش آن بوده که حضرت امام خمینی(ره) نقشه اسلام جهانی را ترسیم کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات