۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۱۴۷۵۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

حضور گسترده در نماز عید فطر نشانگر وحدت و همگرایی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت حضور مردم در نماز عید سعید فطر، گفت: حضور پر شور و گسترده مردم در نماز عید سعید فطر نشانگر وحدت و اتحاد مسلمانان است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، گفت: باید خداوند منان را به سبب عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان شاکر باشیم که توفیق عبادت را نصیب ما کرده است.

 

وی با اشاره به این که به لطف خداوند منان توانستیم در ماه مبارک رمضان روزه داری کرده و عبادت پروردگار متعال را به جای آوریم که بسیار ارزشمند است، بیان داشت: باید این حال و هوای ارزنده معنوی را در همیشه ایام زندگی داشته باشیم و بتوانیم در راستای تقرب الی الله گام برداریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه رمضان فرصتی ارزنده برای تقرب به خداوند منان و کسب فیوضات معنوی بوده است، تصریح کرد: انسان می تواند با توکل و ایمان به پروردگار متعال از ره توشه این ماه نورانی به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: بعضی از فرصت ها چون ماه مبارک رمضان بسیار ارزنده و گرانقدر بوده که سبب تعالی انسان می شود که باید این حال معنوی را در باقی ایام سال در خود حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، افزود: عید سعید فطر زیباترین روز برای روزه داران واقعی به درگاه خداوند منان بوده که یک ماه به عبادت و راز و نیاز به درگاه حضرت حق پرداختند.

 

وی، ادامه داد: عید سعید فطر به عنوان روزی است که روزه داران ماه مبارک رمضان اجر و ثواب بندگی خود را پس از یک ماه عبادت خالصانه از پروردگار متعال دریافت می کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، بیان داشت: شب عید فطر، شبی است که اجر مزد کامل خود را دریافت می کند که این عید گرانقدر روز پاداش نیکوکاران به درگاه خداوند متعال است.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که عید سعید فطر حکایت از پیوند معنوی انسان با پروردگار متعال دارد، تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا همواره مطیع اوامر الهی بوده و تلاش کند تا در راستای بندگی حق متعال گام بردارد که سبب تعالی و سعادت او می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به اهمیت حضور مردم در نماز عید سعید فطر، گفت: حضور پر شور و گسترده مردم در نماز عید سعید فطر نشانگر وحدت و اتحاد مسلمانان است.

 

وی با تاکید بر این که مسلمانان باید از هر فرصتی اتحاد خود را به همگان اثبات کنند، بیان داشت: حضور در صف های پرصلابت نماز عید سعید فطر یکی از آن فرصت ها بوده که همگرایی و وحدت ما را به جهانیان نشان می دهد که دشمنان از این امر هراس دارند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات