۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۱۴۷۵۴
آیت الله طبرسی:

بهره گیری از سیره علوی زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به این که بهره گیری از سیره علوی زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، گفت: اگر علم، معارف و دین می خواهیم باید نزد اهل بیت معصومین(ع) برویم و دستورات ارزنده آنان را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در ویژه برنامه دعوت که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای استانی تبرستان پخش می شود، گفت: ما باید در خانه امام علی(ع) و اهل بیت معصومین(ع) برویم که حرکت در مسیر این بزرگواران سبب سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

وی با اشاره به این که بهره گیری از سیره علوی زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، بیان داشت: اگر علم، معارف و دین می خواهیم باید نزد اهل بیت معصومین(ع) برویم و دستورات ارزنده آنان را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: علمی که راهنما بوده و ریشه در وحی دارد در اختیار ائمه معصومین(ع) قرار دارد که انسان باید با بهره گیری از این مسیر نورانی در زندگی گام بردارد.

 

امام جمعه ساری با تاکید بر این که قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه دارای علم آسمانی، و الهامی هستند، گفت: این کتب ارزنده دارای معارف و مفاهیمی والا و ارزنده بوده که برای هدایت جامعه بشری بسیار مفید و اثربخش است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به یکی از مشاهیر خطبه های نهج البلاغه که از سوی مرحوم کلینی نقل شده است، بیان داشت: برای کسانی که طالب علم توحید هستند این خطبه بسیار ارزنده بوده و اگر تمام زبان های علم غیر از انبیا جمع شوند و بخواهند توحید و یکتاپرستی را بیاورند توان آن را ندارند که به مانند امام علی(ع) بیان داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که خطبه های حضرت علی(ع) بسیار ارزنده و گرانقدر است، تصریح کرد: نهج البلاغه مولای متقیان از فصاحت و بلاغت والایی برخوردار است که انسان باید همواره از معارف بلند آن بهره گیری کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر این که انسان باید از کتاب های مفیدی چون نهج البلاغه استفاده داشته باشد و از مفاهیم والای آن در مسیر زندگی خود بهره گیری کند، گفت: باید بتوانیم سیره نورانی و معارف والای کلام اهل بیت معصومین(ع) را در زندگی خود وارد کنیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره گیری از احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید در تلاش باشیم تا در این فرصت های خوب در راستای بندگی خداوند منان و ارتقای معنویت و معرفت گام برداریم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان باز شده است، گفت: ماه رمضان ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات