۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۱۶۰۲۰
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها:

کرسی های آزاداندیشی تخصصی و دانشجو محور برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها،‌گفت: نظر رهبر معظم انقلاب این است که کرسی های آزاد اندیشی در موضوعات مختلف مبتلابه دانشگاه ها با محوریت و مشارکت خود دانشجویان برگزار شود نه این که مقید به حضور اساتید و شخصیت ها و یا شرکت کنندگان بسیار باشد.
حجت الاسلام قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میرمجید سیدقریشی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ظهر امروز در نشستی خبری که در محل مجتمع امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به پرسش های اصحاب رسانه در موضوعات مختلف پاسخ گفت.

 

بازبینی آیین نامه کرسی های آزاداندیشی به منظور رفع موانع برگزاری

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمرنگ شدن کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اظهار کرد: شورای اسلامی شدن دانشگاه ها در حال بازبینی آیین نامه کرسی های آزاداندیشی است که در صورت تصویب نهایی، از سال تحصیلی آینده شاهد رفع موانع برگزاری کرسی ها خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: نظر رهبر معظم انقلاب این است که کرسی های آزاداندیشی در موضوعات مختلف مبتلابه دانشگاه ها با محوریت و مشارکت خود دانشجویان برگزار شود نه این که مقید به حضور اساتید و شخصیت ها و یا شرکت کنندگان بسیار باشد.

 

کرسی های آزاداندیشی، تخصصی و دانشجو محور برگزار شود

 

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: البته این به معنای عدم حضور صاحب نظران و اساتید نیست بلکه تأکید ما بر دانشجومحور بودن این کرسی ها است به گونه ای که آنان صرفا شنونده نباشند.

 

وی با تأکید بر این که کرسی های آزاد اندیشی باید به صورت تخصصی در دانشکده ها و گروه ها برگزار شود، افزود: این نحو برگزاری کرسی ها است که می تواند در نشاط آفرینی  و رشد علم ومعرفت مؤثر باشد.

 

کرسی های آزاداندیشی، تمرین گفت وگو و تحمل مخالف است

 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به برخی اعمال سلایق شخصی که مانع برگزاری و رشد کرسی های آزاداندیشی می شود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها مستقیما تأکید کرده اند که نباید از مخالف فرار و یا با او برخورد کرد و کرسی های آزاداندیشی در واقع تمرین گفت‌وگو و تحمل مخالف است.

 

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: اگر اینگونه باشد تعداد کرسی ها و مشارکت دانشجویان بیشتر می شود.

 

وی با بیان این که عدم تحمل مخالف، مانع رشد علمی است، افزود: مسؤولان نباید در مقابل نقدهای دلسوزانه دانشجویان واکنش منفی نشان دهند؛ جای نقد و صحبت، پشت میز است نه کف خیابان بنابراین در آیین نامه جدید، میزان موفقیت بخش فرهنگی دانشگاه ها در برگزاری کرسی ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه ها

 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه به برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان و اساتید اشاره کرد و گفت: بیش از شش هزار نفر از اساتید کشور  در این طرح دانش افزایی که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است، شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام قریشی با بیان این که امسال برای نخستین بار در حوزه دانشجویی، طرح ضیافت ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه ها نیز برگزار شد، افزود: این اقدام که با استقبال بسیار مواجه شد در دو بخش مجازی و حضوری و همراه با بررسی مباحث فرهنگی مربوط به دانشگاه محل تحصیل فعالان بود.

 

وی همچنین با اشاره به روز خبرنگار و جایگاه اصحاب قلم در اسلام، گفت: خبرنگاران به عنوان افرادی دغدغه مند نسبت به مسائل کشور، با نقد امور مختلف، امکان شناخت ضعف ها و کاستی ها و نگاه واقع بینانه تر را برای مدیران و مسؤولان فراهم می کنند./930/پ202/ب4

ارسال نظرات