۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۱۶۳۱۲
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران:

اسرائیل به دنبال برون رفت آبرومندانه از جنگ غزه است

خبرگزاری رسا ـ مقدم فر با بیان این که اسرائیل تاکنون نیمی ازشروط مقاومت را پذیرفته است، گفت: اسرائیل به طور قطع، شکست را پذیرفته و فقط به دنبال برون رفت آبرومندانه از غزه است و این یعنی غلبه گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش.
حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمیدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در نشست بزم اندیشه که عصر روز گذشته در مشهد برگزار شد به بررسی مسأله غزه و تحولات اخیر منطقه پرداخت و گفت: نظام جهانی در حال تغییر است و مهم ترین این تغییرات، تضعیف نظم دولت محور در نظم جهانی و تغییر قالب و شکل است که سال­هاست در دنیا حاکم است.

 

امروز به جای دولت ها، ملت ها معادلات جهانی را تعیین می کنند

 

وی با بیان این که امروز دیگر تنها دولت­ها در عرصه جهانی نقش آفرین نیستند، افزود: افکار عمومی نیز نقش موثری ایفا می کند به گونه ای که در غزه، تغییر در افکار عمومی سبب تغییر معادلات شده است.

 

مقدم فر، درگیری اسرائیل با حماس را درگیری با همه کشورها دانست و در تبیین چرایی تغییرات موجود در نظام جهانی تصریح کرد: امروزه مکاتب مادی و الحادی غرب به بن بست فکری- نظری و ایدئولوژیک رسیده و ایدئولوژی حاکم بر دنیا از جانب لیبرال دموکراسی زیرسوال رفته است، آرمان­هایی چون اومانیسم و اصالت منفعت از بین رفته و اخلاق­های ضدانسانی رواج یافته است.

 

تروریسم و افراطی گری رایج در جهان،  اعتماد ملت ها به سازمان ملل را از بین برده است

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این­که غرب در برونزایی اندیشه های نو ناتوان شده است، افزود: امروز جوامع غربی با نوعی عدم قطعیت و سرگشتگی مواجه شده اند چرا که نه تنها آرمان­های مدرنیته که تأمین رفاه و سعادت دنیوی است محقق نشده بلکه قتل، خشونت، کشتار و اضطراب روحی افزایش یافته و به شکل گیری نارضایتی عمومی مردم جهان از وضع موجود منجر شده است.

 

وی اضافه کرد: تروریسم و افراطی گری رایج در جهان،  نقش سازمان ملل و حقوق بشر را به عنوان سازمانی جهت تأمین امنیت بی اثر کرده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران اظهار کرد: در جبهه مقابل غرب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی ملت­ها، خیزشی علیه نظام سلطه ایجاد شد و شکل گیری سنگرهای مقاومت نظام ضد سلطه، با ظهور مردم سالاری دینی باعث شد دین بتواند به عرصه جهانی وارد شود.

 

چرایی حمله اسرائیل به غزه

 

مقدم فر در ادامه گفت: موقعیت ژئوپولیتیکی خاص خاورمیانه، وجود منابع عظیم ذخایر نفت و گاز در آن، تجمع نیروهای چالش­گر، وجود انقلاب اسلامی ایران به عنوان منبع ضد آمریکایی و وجود اسرائیل سبب توجه ویژه آمریکا به این منطقه شده است.

 

وی در خصوص زمینه های حمله به غزه اظهار کرد: مشکلات درونی اسرائیل، نگرانی از همگرایی حماس و تخریب زیرساختارهای غزه در داخل اسرائیل، مسأله داعش، برگزاری انتخابات و مسابقات جام جهانی در سطح بین المللی، زمینه حمله به غزه با این بهانه که فلسطینیان سه سرباز اسرائیلی را کشته اند،  ایجاد کرد.

 

نقش ایران در مسأله غزه

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این که ایران، رأس محور مقاومت و مهم ترین پشتیبان برای دفاع از غزه و تأمین کننده سلاح و پول است، افزود: اسرائیل در نیل به دستاوردهای حداقلی ناکام مانده و تلفات جانی و مالی سنگینی را متحمل شده است، توان نظامی سامانه گنبد آهنین زیر سوال رفته و این سبب ناامنی و نارضایتی در اسرائیل شده و فریادهای اعتراضی که از سراسر جهان بلند شده، سبب افزایش قدرت چانه زنی گروه­های فلسطینی در مذاکرات قاهره شده است. روابط ایران و حماس نیز اکنون در اوج شکوفایی قرار دارد.

 

وی با بیان این که 60 درصد موشک­های حماس به هدف اصابت کرده و اعتراضات و احساس ناامنی در سرزمین­های اشغالی به مهاجرت معکوس سرعت بخشیده است، افزود: ارتش اسرائیل در حالی­ ادعای ارتش چهارم دنیا را دارد که آمار کشته ها و زخمی هایش در خودکشی بیشتر از آمار کشته ها و مجروحین میدان جنگ است.

 

مقدم فر ادامه داد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسلیح کرانه باختری، آن ها وارد عمل شده و با شروع تظاهرات، مانند بمبی بر سر اسرائیل فرود آمدند به گونه ای که اکنون حرکت به سمت پیوند باغزه زیاد شده است.

 

اسرائیل به طورقطع، شکست را پذیرفته  و به دنبال برون رفت آبرومندانه است

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این که اسرائیل تاکنون نیمی از شروط مقاومت را پذیرفته است، گفت: اسرائیل به طور قطع، شکست را پذیرفته است و قادر به ادامه نیست فقط به دنبال برون رفت آبرومندانه است و این یعنی غلبه گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش.

 

وی همچنین با اشاره به ناکامی نقشه استکبار برای انحراف اذهان عمومی از فلسطین به داعش و عراق، افزود: عربستان هم که تاکنون در مقابل مسأله غزه سکوت کرده بود با شنیدن فریادهای مردم دنیا در جنگ غزه و اسرائیل اکنون در مقابل اسرائیل موضع گیری کرده است./930/پ202/ب4

ارسال نظرات