۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۱۶۴۳۶
امام جمعه رشت:

جنگ 33 روزه، شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی گفت: فرزندان مقاومت در جنگ 33 روزه هیمنه پوشالی صهیونیست ها را شکستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در نماز عبادی و سیاسی جمعه مرکز استان با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی گفت: فرزندان مقاومت در جنگ 33 روزه هیمنه پوشالی صهیونیست ها را شکستند.

 

وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تا پیش از جنگ 33 روزه لبنان در هیچ جنگی شکست نخورده بود، افزود: این رژیم قصد داشت در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان را به کل نابود و رهبران آن را به شهادت برساند، اما پس از 33 روز این جنگ را واگذار کرد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که حزب‌الله لبنان از فرزندان انقلاب و دانش آموخته مکتب امام راحل (ره) به شمار می‌روند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه همه توان نظامی و اطلاعاتی خود را برای نابودی حزب الله به کار گرفت، اما باز هم شکست خورد.

 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با فشار و برنامه ریزی های آمریکا تصور می کرد که می تواند جنگ سنگینی را به بهانه ی یکی دو سرباز ربوده شده بر حزب الله و مردم لبنان تحمیل و از این طریق مقاومت را خلع سلاح کند اما در برابر مقاومت کم نظیر حزب الله درمانده شد و شکست خورد.

 

امام جمعه رشت، شکست اطلاعاتی صهیونیست ها را در مقابل حزب الله را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی فکر می کرد که با حملات خود علیه جنوب لبنان در 33 روز جنگ تحمیلی می تواند امنیتی پایدار برای خود به وجود آورد.

 

وی افزود: صهیونیست ها در 33 روز با ریختن آتش سنگین در لبنان و مناطق مختلف آن و با تجاوز زمینی سعی کردند از همه طریق حملات خود را برحزب الله اعمال کنند اما مقاومت مردم لبنان معادلات آنها را به هم ریخت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که استمرار در کارها نیازمند پایداری و مقاومت است، افزود: اگر می‌خواهیم جامعه اعتقادی در تراز با رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشته باشیم نیاز به تمرین، استقامت و ایستادگی دارد در این راستا باید از ربا، ریا، دروغ، تهمت نسبت به دوستان مسلمان دور باشیم.

 

خطیب جمعه رشت به ویژگی‌های مقاومت‌کنندگان اشاره کرد و تصریح کرد: مقاومت کنندگان نمی‌ترسند و اندوهگین نمی‌شوند و به غیر از خدا از کسی خوف ندارند و در راه دین مقاوم هستند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به کناره گیری نوری مالکی از سمت نخست وزیری عراق اشاره کرد و گفت: دشمنان ایجاد اختلاف و درگیری در عراق است به همین دلیل گروه های سیاسی عراق باید هوشیار باشند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی تنها را شکست توطئه های دشمنان در خاورمیانه را وحدت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر مسلمانان با وحدت و همدلی در کنار هم قرار گیرند به حتم دشمنان در خاورمیانه به بن بست خواهند خورد.

 

وی با تأکید بر این که وحدت شیعیان عراق برای مبارزه با تروریسم امری لازم و واجب است، ادامه داد: هر جا مسلمانان در مسیر وحدت قرار گرفتند شکست آنها حتمی بوده است./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات