۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۱۶۴۴۰
امام جمعه گرگان:

رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مردم غزه درمانده شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی گفت: پیروزی مردم فلسطین بر ارتش تا دندان مسلح اسراییل، قطعی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های نماز جمعه این شهر افزود: مقاومت تحسین ‏برانگیز فلسطینی‏ها در برابر ارتش رژیم صیهیونیستی، نخست‏وزیر این رژیم جعلی را به شدت به وحشت انداخته و درمانده‏اند چگونه از بلای مقاومت جانانه فلسطینی‏ها، خارج شوند.

 

وی هم‏چنین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به خیال خام خود می‏خواست با حمله به فلسطین و نوار غزه، اولاً مردم فلسطین را شکست دهد. ثانیاً تونل‏هایی را که فلسطینی‏ها درست کرده‏اند و از آن‏جا به اسرائیل حمله می‏کنند تخریب کند و سرآخر، جلوی موشک‏هایی که از فلسطین به سوی اسرائیل فرود می‏آیند، بگیرند.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان اظهار داشت: نه تنها مردم نوار غزه در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت همه‏جانبه داشته بلکه مردم کرانه باختری نیز به این مقاومت پیوسته و پشتیبانی چشمگیری از مردم مظلوم نوار غزه داشته و حتی شهید هم دادند.

 

آیت‏الله نورمفیدی تاکید کرد: مقاومت مردم فلسطین نشان داد اگر مردمی مصمم بوده و به خدا توکل داشته باشند می‏توانند در مقابل دشمن تا بن دندان مسلحی نظیر رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و آن‏ها را دچار وحشت کرد که در این مقاومت قطعاً مردم فلسطین پیروز خواهند شد.

 

وی در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به بیست و ششم مرداد، سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان عزیز با این که سال‏ها در زندان‏های مخوف رژیم بعث شکنجه شده و فشارهای بسیاری را تحمل کردند که هنوز هم آثار آن دوران را با خود دارند هم‏چنان در صحنه هستند و از آرمان‏های بلند و والای نظام دفاع می‏کنند که به یقین اجر عظیمی در جهان آخرت نصیب آنان خواهد شد.

 

آیت‏الله نورمفیدی به بیست و هشت مرداد 1332 سالگرد کودتای آمریکایی و انگلیسی بر علیه ایران نیز پرداخت و اضافه کرد: قدرت‏های استکباری به‏خاطرداشتن قدرت نظامی، مالی و تبلیغاتی، خود را قیم دنیا می‏دانستند و نمی‏توانستند تحمل کنند که دولت وقت ایران می‏خواهد نفت را ملی کند و روی پای خود بایستند. برای همین از اعتماد نابجای دولت وقت به آمریکایی‏ها سوءاستفاده کرده و آن کودتا را در ایران به راه انداختند.

 

وی با ذکر این مطلب که آمریکا این آرزو را به گور خواهدبرد که بار دیگر به ایران بازگردد، یادآور شد: امروز ملت ایران به هوشمندی و بلوغ رسیده و از گذشته خود درس گرفته و می‏دانند با وحدت و همدلی و مقاومت حول محور ولی فقیه، نظام را بیمه می‏کند.

 

آیت‏الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نمازجمعه گرگان نیز به خطبه 156 نهج البلاغه اشاره کرده و گفت: حضرت امیرالمؤمنان علی(ع) خطاب به مردم و مسلمانان می‏فرماید شما در این دنیا مثل کاروانی هستید که فعلاً بار انداخته و توقف کوتاهی در یک منزل دارد اما به زودی به راه خواهید افتاد تا به مقصد برسد.

 

وی افزود: کسی که می‏داند برای جهان آخرت آفریده شده، دل به این دنیا نخواهد بست و در آن دنیا به خاطر اموال خود حلال یا حرام بازخواست می‏شود، بنابراین دلبستگی به دنیا پیدا نمی‏کند./1318/

ارسال نظرات