روحانیان در تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش دارند
حجت الاسلام علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نگرانی شبکههای ضد انقلاب از حضور روحانیان در مدارس، گفت: هر قدر از عمر شریف انقلاب اسلامی می گذرد و بنیان های آن مستحکم تر می شود، دشمنی نظام سلطه نیز بیش تر شده و حساسیت آن ها نسبت به هر مسئله ای که در انقلاب اسلامی رخ می دهد افزایش می یابد.
وی با بیان این که روحانیت مرجع و متولی تعلیم و تربیت اسلامی است، ابراز داشت: سهم مهمی از اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عهده روحانیان است زیرا هدف از اجرای این سند این است که مبانی تعلیم و تربیت که برگرفته از نظام های غربی است بر اساس نظام اسلامی تدوین شود؛ بنابراین اگر آموزش و پرورش بخواهد حرکت خود را دقیق و منطقی پیش ببرد باید از ظرفیت های حوزه به طور مطلوب استفاده کند.
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که حضور روحانیان در بخش های مختلف آموزش و پرورش تضمین کننده اسلامی بودن نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: حضور روحانیان در آموزش و پرورش به عنوان عامل پیش گیرنده از انحرافات و ناهنجاری های رفتاری بسیار تأثیرگزار است.
وی با اشاره به نقش مهم حوزه علمیه در تدوین اسناد و در حوزه اجرا، خاطرنشان کرد: برخی از وظایف در عرصه تعلیم و تربیت بر عهده حوزه علمیه و برخی از وظایف در این عرصه بر عهده نظام آموزش و پرورش کشور است؛ بنابراین تعامل این دو نهاد با یکدیگر می تواند نتایج مفیدی را در بر داشته باشد و اگر هر کدام از این دو نهاد مهم کشور بخواهند به صورت مستقل فعالیت خود را انجام دهند با کاستی هایی رو به رو خواهند شد.
وی در پایان افزود: در اجلاس مسؤولان آموزش و پرورش که در تهران در حال اجرا است کارگروهی با عنوان نقش کمیته های منطقه ای در توسعه همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تشکیل شده است که وظیفه بررسی فعال کردن کمیته های همکاری را در سطح استان و منطقه برعهده دارد و این نشان دهنده عزم آموزش و پرورش برای بهره برداری از ظرفیت های حوزه علمیه است./1330/ت302/س