۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۶۷۷
مدیر نهاد قرآن کریم شهرستان کاشان:

هیچ کدام از وعده‌های قرآنی دولت‌ها عملیاتی نشده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر نهاد قرآن کریم شهرستان کاشان، گفت: موفقیت های شهرستان کاشان در عرصه های قرآنی کشور ریشه در تاریخ و تدیّن و تشیّع مردم شهرستان کاشان دارد.
علي اكبر توحيديان مدير نهاد  قرآن كريم شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، علی اکبر توحیدیان مدیر نهاد قرآن کریم شهرستان کاشان شنبه شب در نشست انجمن های فرهنگی و قرآنی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر با معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان در سالن کنفرانس فرمانداری کاشان گفت: بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی برای نخستین بار از مسؤول قرآنی در شهرستان کاشان به نشست مسؤولان انجمن های فرهنگی و قرآنی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان کاشان دعوت شده است از این رو باید هم این گونه باشد چون قرآن و اهل قرآن مهجور هستند.

 

وی افزود: شهرستان کاشان در کلیه رشته های قرآنی اعم از قرائت، حفظ و تفسیر قرآن در سطح کشور و در بخش های اوقاف، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و حتی کارگری و کارمندی ‌در یکی از رتبه های اول تا سوم کشور قرار داشته و دارد.

 

به گفته وی، فعالان عرصه قرآنی شهرستان کاشان در هرکجا مسابقات قرآنی کشور برگزارشده است یکی از رتبه های اول تا سوم آن در اختیار فعالان قرآنی کاشان بوده و هست و این یک ادعا نیست و مستند است.

 

توحیدیان یاد آورشد: متأسفانه فعالان قرآنی شهرستان کاشان در سیستم مدیریتی و دولتی کمترین سهم را دارند و بیشتر از سوی هیأت های مذهبی اداره می شود.

 

وی یکی از مشکلات فعالیت های قرآنی در شهرستان کاشان را عدم اختصاص اعتبارات فرهنگی دانست و گفت: مشکلات در این حوزه به گونه ای است که برای فعالیت های قرآنی از جیب خود هزینه می کنیم.

 

به گفته وی دولت های گذشته از تمامی جناح ها در حمایت از فعالیت های قرآنی خیلی شعار داده اند و هیچ کدام از وعده های قرآنی آنها عملیاتی نشده و به مرحله اجرا در نیامده است. 

  

مدیر نهاد قرآن کریم شهرستان کاشان در ادامه بر تشکیل مجمع خیرین قرآنی شهرستان کاشان تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد با تشکیل مجمع خیرین قرآنی شهرستان کاشان ریاست آن را فرماندار کاشان برعهده داشته باشد.

 

این مقام مسؤول در عرصه قرآن شهرستان کاشان گردش مالی نهاد قرآن کریم این شهرستان در سال گذشته را یکصد میلیون تومان اعلام کرد و یادآورشد: سهم دولت از این مبلغ گردش مالی نهاد قرآن کریم کاشان 500 هزار تومان بوده است.

 

توحیدیان در ادامه با اشاره به این که شهرستان کاشان در فعالیت های قرآنی در سایه سه برج مرتفع استان های تهران، قم و اصفهان قرارگرفته است گفت: فعالیت قرآنی شهرستان کاشان با وجود قرار گرفتن در مجاورت با این سه استان توانمند در عرصه های قرآنی یکی از شهرستان مطرح قرآنی در سطح کشور است که در تمامی  بخش های مسابقات قرآنی کشور موفق به کسب یکی از رتبه اول تا سوم کشور شده است.

 

لازم به ذکر است نشست انجمن های فرهنگی و قرآنی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر با معاون استاندار و فرماندار کاشان به دعوت محمد مهدی صباغی مشاور مدیر کل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات