۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۸۸۶۱

غبارروبی بقاع متبرکه قم به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه قم با حضور مسؤولان ادارات و نهادهای مختلف برگزار شد.
امامزادگان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، روز پنجم ذی القعده، روز بزرگداشت امامزادگان است که به صورت ملی در سراسر کشور برگزار می‌شود، در این روز مردم و مسؤولان شهری و استانی با حضور در بقاع متبرکه در مناطق گوناگون، ضمن زیارت مضجع شریف امامزادگان، ضریح و حرم آنها را غبارروبی و عطرافشانی می‌کنند.

 

در قم هم به همین مناسبت مراسمات گوناگونی در حال برگزاری است؛ از جمله صبح امروز و با حضور دو نفر از معاونان استاندار قم، حجت‌الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی و اسماعیلی، معاون هماهنگی امور زائرین، آستان مقدس امامزادگان احمد(ع) و صفورا خاتون(س) واقع در بلوار امام موسی صدر غبارروبی شد.

 

خطبه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و قرائت قرآن بخش نخست این مراسم بود و پس از آن هم حاضران به غبارروبی و عطرافشانی ضریح و مضجع نورانی این دو امامزاده پرداختند.

 

گفتنی است، مراسم غبارروبی امامزادگان در بخش‌ها و شهرهای مختلف استان به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان برگزار می‌شود./907/د102/ی

 

ارسال نظرات