۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۹۷۹۵
رییس دفتر رهبر انقلاب در اختتامیه طرح قرآنی 1448:

رسانه ملی می تواند تحولی قرآنی در جامعه ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری، گفت: حضور نوجوانان حافظ قرآن در طح قرآنی 1448 از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیانات روشن رهبر معظم انقلاب است.
محمدي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1448 اظهار داشت: برای من افتخار بزرگی است که توفیق حضور در این برنامه معنوی و قرآنی را داشته ام.

 

وی ادامه داد: برگزاری مراسم اختتامیه این طرح قرآنی همزمان با میلاد امام رضا(ع) نیز از برکات آن است.

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم به رها نکردن قرآن در هر حال و وضعیتی تأکید کرده است، اظهار کرد: میثم تمار، خرمافروش ساده ای که سالیان سال در خدمت امام علی(ع) بود به جایگاهی رسید که در حالی که سوار بر کشتی در حال حرکت بود خبر از مرگ معاویه داد، در ابتدا کسی حرف او را جدی نمی گیرد اما بعدها وعده میثم به وقوع می پیوندد این جایگاه والا از برکات قرآن کریم است.


وی حال و هوای این روزهای حرم مطهر امام هشتم را توصیف ناپذیر دانست و افزود: برکاتی که حرم مطهر امام رضا(ع) به‌ویژه در این روزها که هم زمان با میلاد این امام عزیز شده است بسیار زیاد است؛ چه اشک‌ها که در آن مکان معنوی ریخته می‌شود و چه مناجات‌های جانسوزی که انجام می‌شود و چه حاجت‌هایی که در آنجا روا می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر اینکه بهترین آموزگاران قرآن کریم اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) بهترین مفسران قرآن کریم هستند و به غیر از آن ها نباید به سراغ شخصی دیگر رفت. امیدواریم برنامه قرآنی پربرکت 1448 روز به روز و سال به سال رونق بیشتری پیدا کند.


وی با اشاره به ظرفیت جوان و نوجوانانی که در طرح قرآنی 1448 به حفظ آیات قرآن می پردازند، گفت: وجود این نوجوانان حافظ قرآن از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیانات روشن رهبر معظم انقلاب همچنین انس ایشان با قرآن است؛ پیش از انقلاب تنها طلبه‌ها بودند که در حوزه علمیه به حفظ قرآن می پرداختند اما در حال حاضر فرزندان دختر و پسر ما با قرآن مأنوس هستند و ما نیز خدا را شاکریم.


رییس دفتر مقام معظم رهبری در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در اطلاع رسانی و پخش برنامه های طرح قرآنی 1448 نقشی پررنگ داشت، بیان کرد: رسانه ملی نقش مهمی در توسعه و ترویج قرآن کریم دارد.

 

وی بیان کرد: قابلیت ایجاد تحولی قرآنی در جامعه در صدا و سیما وجود دارد و البته برنامه‌های قرآنی مانند طرح قرآنی 1448 نیز خیلی مؤثر است و می‌تواند مردم را متحول کند./9598/پ202/ب4

ارسال نظرات