۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۹۹۰۰
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

زندگی پر مشقت نتیجه فراموش کردن یاد خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد(س) با اشاره به آیه 124 سوره طه گفت: فراموش کردن پروردگار و مشکلات زندگی، رابطه متقابل با یکدیگر دارند، از این رو بر هر اندازه انسان خدا را فراموش کند، به هم اندازه گرفتار سختی و مشکلات می شود.
زندگی پر مشقت نتیجه فراموش کردن یاد خداوند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی، در جمع طلاب و اساتید این مدرسه گفت: پیروی از ائمه معصومین(ع) کلید رهایی از آتش جهنم است.

 

وی به حضور پرشور مردم در حرم مطهر رضوی، به مناسبت روز تولد ایشان، اشاره و تصریح کرد: برکت و نورانیت امام رضا(ع)، موجب شده است که شیعیان در این مضجع شریف جمع شوند؛ این حضور نشان از ارادت شیعیان به امام رضا(ع) است.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: مردم مشهد به علت این که در جوار امام رضا(ع) قرار دارند، می بایست حق همسایگی را رعایت کنند؛ از این رو ما باید سیره و سلوک رفتاری ائمه(ع) را برای دیگران بازگو و ترویج کنیم، تا معرفت دیگران نسبت به آن بزرگواران بیشتر شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) گفت: اگر زیارت های ما با توجه انجام شود،  مشمول این روایت می شویم که فرمودند: «هر کس امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود».

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) بر تمام  مخلوقات عالم افضل هستند، ابراز کرد: شخصی از پیامبر اکرم(ص) سؤال کرد؛ چرا شما از همه فرزندان آدم پیشی گرفته اید؟ ایشان در پاسخ فرمودند: «زمانی که خداوند متعال، در عالم ذر سوال کرد، آیا من پروردگار شما نیستم، من اولین کسی بودم که پاسخ داده و به وحدانیت خداوند اقرار کردم».

 

ائمه معصومین(ع) تجسم عینی قرآن هستند

این استاد حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت ائمه اطهار(ع) را ضروری دانست و افزود: اگر معرفتی که شیعیان نسبت به ائمه اطهار(ع) دارند، دیگر ادیان، اعم از بودایی، مسیحی و یهودی داشتند، آنان نیز شیعه می شدند.

 

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) تجسم عینی قرآن هستند، اظهار کرد: قرآن لفظ و حقیقتی دارد؛ ائمه اطهار(ع) حقیقت قرآن هستند؛ چرا که آن ها آیات قرآن را تجسم می کنند. از این رو اگر  مسلمانان، در جنگ صفین، به قرآن ناطق که حضرت علی(ع) بودند، اقتدا می کردند، از دشمن شکست نمی خوردند.

 

وی با اشاره به مقام و جایگاه ائمه اطهار (ع)، ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره، فضایل و ویژگی های اهل بیت(ع)، مطرح می شود که از جمله آن ها، همراهی علم و حلم است؛ چرا که علم باید توأم با حلم باشد، از این رو ایشان در حالی که عالی ترین مقامات علمی را داشتند، مقام حلم را نیز دارا بودند.

 

نیک اضافه کرد: خداوند در آیه 124سوره طه می فرماید: «وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَى، و هر کس از یاد من دل بگرداند، در حقیقت، زندگىِ تنگ (و سختى‏)خواهد داشت، و روز رستاخیز او را نابینا محشور مى‏کنیم.»، در روایت آمده است که نپذیرفتن ولایت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) سبب می شود، انسان در قیامت نابینا محشور شود.

 

زندگی پر مشقت، نتیجه فراموش کردن یاد خداوند متعال است

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: سختی و مشکلات زندگی برای افرادی است که خداوند را فراموش کردند، چرا که  فراموش کردن پرودگار و مشکلات زندگی، رابطه متقابل با یکدیگر دارند، از این رو بر هر اندازه انسان خدا را فراموش کند، به هم اندازه گرفتار سختی و مشکلات می شود.

 

وی افزود: آرامش حقیقی با  اطاعت از خداوند و ائمه اطهار(ع) محقق می شود، از این رو هیچ گاه انسان ها نمی توانند آرامش را در مادیات پیدا کنند؛ نبود امکانات مادی، موجب ناراحتی اولیاء خداوند و انسان های کامل نمی شود چرا که آن ها نشاط و آرامش حقیقی را در یاد خدا پیدا کردند.

 

این پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: انسان ها در روز قیامت متحیر و سرگردان هستند، اما شیعیان به علت این که در دنیا از ائمه اطهار(ع) پیروی کردند، از این تحیر و سرگردانی خارج می شوند؛ حضرت زهرا(س)، شیعیان را از این تحیر و سرگردانی خارج کرده، مورد شفاعت قرار می دهند./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات