۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۲۵۴
سخنران حرم رضوی:

محبت به ائمه اطهار سبب وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی با بیان این که عشق و محبت نسبت به اهل بیت(ع)، سبب اتحاد بین مسلمانان می شود، گفت: حضرت زهرا(س) در خصوص فلسفه امامت و ولایت می فرمایند: «ولایت سبب می شود از اختلاف در امان باشید»؛ بنابراین اگر پای امامت و ولایت بایستیم دچار اختلاف نخواهیم شد.
محبت به ائمه اطهار سبب وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی نسب، سخنران حرم رضوی، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران با اشاره به این که کشور جمهوری اسلامی ایران به برکت امام رضا(ع) عزت پیدا کرده است، اظهار کرد: نظام پیداکردن جامعه و رهایی از بحران در سایه اطاعت خداوند و ائمه اطهار(ع) صورت می گیرد.  

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب افزود: کسانی که اعتقاد به امام رضا(ع) دارند، شیعه حقیقی محسوب می شوند؛ چرا که تا قبل از امام رضا(ع) شیعه هفت امامی داریم، اما هر کس به امام هشتم(ع) اعتقاد دارد به دیگر ائمه(ع) تا حضرت مهدی(عج) نیز اعتقاد دارد.

 

وی افزود: بعد از شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، وکلای ایشان برای نگه داشتن پول، مذهب واقفیه را ایجاد کردند. کسانی که وکیل امام بودند حاضر شدند، برای تأمین دنیای خود مذهب درست کنند.  

 

این سخنران حرم رضوی خطاب به والدین، خاطرنشان کرد: شیطان در کمین فرزندان شما است؛ از این رو مراقب دانشجویان خود باشید و آن ها را با امام رضا(ع) آشنا کنید، چرا که اگر به سمت دین و مذهب نیایند، به سمت شیطان می روند.

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب اظهار کرد: ثواب زیارت امام رضا(ع)، ثواب زیارت خانه خدا، طواف امام رضا(ع)، طواف خانه خدا، محبت به امام رضا(ع) محبت به خدا و عشق به امام رضا(ع)، عشق به پیامبر اکرم(ص) است. به رغم تلاش دشمن سال به سال به زائران کربلا اضافه می شود، دشمن نمی داند چه اتفاقی می افتد که 16 میلیون زائر در روز اربعین به کربلا می روند.

 

وی گفت: حضرت زهرا(ع) در خصوص فلسفه امامت و ولایت فرمودند: « ولایت سبب می شود از اختلاف در امان باشید»، از این رو اگر پای امامت و ولایت بایستیم اختلاف نداریم.

 

این سخنران حرم رضوی ابراز کرد: در زمان غیبت کبری، نیز مردم باید تابع ولی فقیه باشند، تا از اختلاف در امان باشند، از این رو است که امام خمینی(ره) فرمودند:«اگر می خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد، باید پشتیبان ولایت فقیه باشید.

 

وی گفت: عشق و محبت نسبت به اهل بیت(ع)، سبب اتحاد بین مسلمانان می شود، از این رو است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:« اگر مردم بر ولایت حضرت علی(ع) اجتماع داشتند، من جهنم را خلق نمی کردم».

 

این سخنران حرم رضوی با اشاره به این که مذهب سازی، از جمله ترفندهایی است که دشمن برای جدا کردن مردم از اهل بیت(ع) به کار گرفته است، ابراز کرد: دشمن به دنبال تفرقه و جدایی بین مسلمانان و دور کردن آن ها از ولایت  است، از این رو  است که دشمن، در چند سال اخیر 3000 دین جعلی درست کرده است.

 

وی با اشاره به این که حضرت ابوالفضل(ع) مطیع محض امام حسین(ع) بود، یادآور شد: نمونه همدلی را در شهدای کربلا شاهد هستیم، 12000از مدینه امام حسین(ع) را همراهی کردند، اما در انتها تنها72 نفر با حضرت ماندند؛ چرا که آن ها مطیع محض امام حسین(ع) بودند و در میدان امتحان و اطاعت از امام خود سربلند بیرون آمدند./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات