۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۲۰۲۹۵
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

به دنبال فتح القلوبیم نه امپراتوری در منطقه

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: می‌گویند ایران می‌خواهد در منطقه امپراتور باشد همان‌طور که 10 سال پیش پوتین گفت ایران ظرف این 25 سال نشان داده دنبال گرفتن کشور و شهری نیست، ما به دنبال فتح القلوبیم؛ می‌خواهیم بیداری انسانی را به کل دنیا منتقل کنیم.
حجت الاسلام اکرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری شب گذشته در سلسله جلسات بزم اندیشه که از سوی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد به بیان این‌که توفیقی شد تا در این ایام ارزشمند خدمت شما برادران و خواهران ارجمند باشیم؛ گفت: خداوند متعال می‌فرماید: « لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَیْکُمْ کِتَابًا فِیهِ ذِکْرُکُمْ أَفَلَا تَعْقِلُونَ»؛ ما کتابی را در دسترس شما قرار دادیم که در آن سرگذشت خودتان است.

وی به بیان نوع نگاه امام راحل به قرآن و الهام گیری ایشان درحرکت‌های انقلابی اشاره کرد و عنوان داشت: دریکی از دوره‌های نمایندگی مجلس با مرحوم عسگراولادی در سالگرد امام (ره) به سمنان رفتیم و درراه از او خواستم برای مردم سمنان از خاطرات با امام بگوید؛ ایشان در مسجد امامِ سمنان گفت: « سال 43 مؤتلفه رفتیم خدمت امام (ره)؛ به ایشان گفتیم شنیدیم شمارا می‌خواهند محکمه صحرایی کنند.

وی بابیان این‌که در آن دوران به امام نسبت‌هایی همچون طرفداری تجزیه کشور را می‌زدند تا ایشان را از بین ببرند، اظهار داشت: امام فرمود امروز قرآن می‌خواندم، به این آیه رسیدم، «فَلَمَّا تَرَاءى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَى إِنَّا لَمُدْرَکُونَ»  فرعون و موسی باهم روبرو شدند در راه نیل و مردم از سرنوشت خود نگران بودند که موسی گفت بی‌شک با پروردگار من باشید و او می‌گوید چه کنیم.

وی بابیان این‌که این انقلاب از ابتدا با خدا شروع شد، ابراز داشت: با پیامبری امام گونه اماممان شروع شد، با عنایت و هدایت و لطف خدا ادامه پیداکرده تا به نقطه فعلی رسیده است؛ اگر ما در برابر فرعون و رود نیل قرار گرفتیم،این‌که بگوییم باید تسلیم شویم و صلح کنیم، این درست نیست، تا زمانی که خدا داریم و خدا با ماست بن‌بست نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمود: «من می‌خواهم ایران و منطقه را از استبداد داخلی و استعمار خارجی نجات دهم، می‌خواهم برای ظهور امام عصر زمینه‌سازی کنم؛ به دوستان بگویید خود را برای این برنامه‌ها آماده کنند».

انقلاب، کشور را از استبداد داخلی و استعمار خارجی نجات داد

وی ادامه داد: اگر امروز خود را به قرآن عرضه کنیم، خدا خواهد گفت رونوشت برابر اصل است زیرا ایران از استبداد داخلی رهایی یافت؛ دیگر در ایران استبداد داخلی وجود ندارد و جای خود را به آزادی داده است؛ این آزادی به‌اندازه‌ای است که می‌خواهیم به دنیا صادر کنیم؛ آزادی بیانی که امروز در ایران وجود دارد در آمریکا و اروپا وجود ندارد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نبود آزادی کامل در اروپا و آمریکا علی رقم ادعای آنان، عنوان داشت: در آمریکا  هرگز نسبت به‌نظام و سیاستشان هیچ بحث و مناقشه‌ای نمی‌کنند،ایالات‌متحده 200 سال است که سیستم دارد و با همین سیستم جلو می‌آید؛ آدم‌ها عوض می‌شوند ولی نسبت به خطوط قرمزشان احدی حرف ندارند.

وی اضافه کرد: امروز ایران استعمار خارجی را نیز از بین برده است زیرا ایران مستعمره هیچ قدرتی نیست، نه مستعمره غرب و نه مستعمره شرق است بلکه کشوری مستقل است.

انقلاب در زمان دفاع مقدس به منطقه صادر شد

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت بابیان این‌که در زمان جنگ انقلاب به منطقه صادرشده بود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در زمان جنگ فرمود: «انقلاب به منطقه صادرشده است»؛ در آن روز انقلاب صادر شد و امروز نیز بیداری انسانی و بیداری اسلامی، هم در منطقه و هم در جهان مطرح است.

وی به آیه «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ...» اشاره کرد و ابراز داشت: پس از پشت سر گذاشتن آن مراحل، به فراهم کردن زمینه ظهور می‌رسیم که خدای متعال می‌فرماید: «اراده ماست و اراده خدا تحقق‌یافتنی است و این اراده می‌تواند توسط شما تحقق پیدا کند و انجام بگیرد»؛ قرآن رسالت و مسؤولیت ما را مشخص می‌کند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دنیا، استعمار و صدام دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ما را از پا دربیاورند، جلو صدور انقلاب ما را بگیرند، ما را تجزیه کنند و انقلاب اسلامی نو پای ما را از بین ببرند اما در مقابل این‌که ما بترسیم، ما را مصمم و قاطع می‌کند که در برابر این‌ها بایستیم.

وی با اشاره به عمل جراحی مقام معظم رهبری و دعا برای بهبودی ایشان، اضافه کرد: 36 سال از پیروزی انقلاب و 25 سال رهبری این انقلاب به دست آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد، در این 36 سال هرچه به ذهن شما بیاید، هرچه برای شما ممکن باشد به زبان بیاورید و در مطالعات تاریخ سند جمع کنید که دشمنان علیه انقلاب حرف زده باشند، توطئه، ترفند، ترور و انفجار انجام داده باشند؛ در این 36 سال علیه ما انجام داده‌اند.

غرب و عربستان از آفت داعش در امان نیستند

حجت‌الاسلام اکرمی به درماندگی غرب و سازمان دهندگان داعش اشاره کرد و گفت: آنان ازیک‌طرف می‌گویند داعش خطر شده، عده‌ای می‌گویند از ایران کمک بگیریم، عده‌ای می‌گویند نه، می‌گویند اگر از ایران کمک بگیریم از ما امتیاز می‌خواهد اما آنچه مسلم است این است که در این 36 سال هرچه هزینه کرده‌اند تا انقلاب را از بین ببرند، آن را محصور کنند و جلوی صدور آن را بگیرند، ناکام مانده‌اند؛ این فعالیت‌ها تنها به همین 36 سال محدود نمی‌شود، این هزینه را علی‌الدوام انجام می‌دهند.

وی به مذاکرات ژنو در موضوع هسته‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: فکر نکنیم در مسائل ژنو اگر در موضوع اتمی پیروز شویم آمریکا ما را رها می‌کنید؛ این‌گونه نیست، طبیعت آنان این است زیرا این‌ها استعمارگر و استثمارگر هستند؛ اسرائیل تابه‌حال 3 بار به غزه حمله کرده و در هر سه بار نیز شکست‌خورده اما اسرائیل رها نخواهد کرد؛ اسرائیل غده سرطان است، نمایندگی استکبار در منطقه را دارد و علی‌الدوام به دنبال خیانت است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت به ایجاد فتنه در سوریه اشاره کرد و گفت: در سوریه ارتش آزاد و جیش النصره ایجاد کردند و آن ارتش تبدیل به داعش شد، آنان می‌خواستند 3 ماهه نظام سوریه را از بین ببرند اما امروز بیش از 3 سال است هیچ کاری از پیش نبرده‌اند و دلیل این ناکامی را ایران می‌دانند؛ امروز تمام حرفشان این است که جنگ بر ایران تحمیل کردیم، صدام را هم اعدام کردیم و درنهایت عراق را به دست ایران سپردیم.

انتقال بیداری انسانی هدف نظام است

وی به اتهامات وارده از سوی دشمنان اشاره کرد و عنوان داشت: می‌گویند ایران می‌خواهد در منطقه امپراتور باشد همان‌طور که 10 سال پیش پوتین گفت ایران ظرف این 25 سال نشان داده دنبال گرفتن کشور و شهری نیست، ما به دنبال فتح القلوبیم؛ می‌خواهیم بیداری انسانی را به کل دنیا منتقل کنیم.

دبیر جامعه وعاظ تهران بیان داشت: ما می‌گوییم آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب دست‌به‌دست هم می‌دهند و از 80 کشور جهان هرچه رادیکال تند وجود دارد را با دلار، تبلیغ و شست‌وشوی مغزی به سوریه کشانده‌اند تا نظام سوریه را از بین ببرند و امروز به‌گونه‌ای شده عربستان که بسیاری از داعشی‌ها ازآنجا سلاح و پول گرفته‌اند، مرزهای خود را می‌بندد که به عربستان وارد نشوند و آفت آنان به کشور خودشان بازنگردد.

وی افزود: تاریخ 1400 ساله اسلام را ما در 24 سال انقلاب دیدیم؛ شما می‌بینید که در ریاست جمهوری، کشمیری که فردی مورداحترام بود به‌جایی می‌رسد که بمب می‌گذارد و رجایی و باهنر به شهادت می‌رساند.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت خاطرنشان کرد: من معتقد هستم امروز قرآن تابلوی گویایی است، ما به قرآن مراجعه کنیم و ببینیم کجا باید نرمش قهرمانانه انجام دهیم. کجا باید قطعنامه 598 را بپذیریم و کجا بگوییم تاآخرین‌نفس و تا آخرین خانه می‌ایستیم./9315/پ202/ج

ارسال نظرات