۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۲۱۳۴۶
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

استفاده درست از فضای مجازی به توسعه فرهنگی کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که فرهنگ قرآنی می‌تواند نجات بخش باشد، گفت: با استفاده از فضای مجازی بر پایه دین، قرآن، احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) می‌توان به توسعه فرهنگی دست یافت.
انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمائی سایت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی که عصر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: سایت سبک زندگی باید بر همه مواضع جامعه تأثیرات مثبت داشته باشد همچنین هدف از ایجاد نرم افزار و منابع دیجیتالی و توسعه فرهنگی استفاده از بسترهای فضای مجازی است.

 

وی بیان داشت: در دنیای امروز شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه متغیر است همچنین عوامل تأثیرگذار خارجی، فرهنگی به طور مداوم در حال ورود به جامعه هستند.

 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: باید ابزاری در دست داشته باشیم تا به واسطه آن بتوان در مقابل تهاجم فرهنگی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ناتوی فرهنگی پاسخگو بود و در مسائل فرهنگی نباید اجازه ایجاد رخنه به کسی داد.

 

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد این سایت توسعه فرهنگی است و باید با استفاده از مبانی شیوه‌های زندگی به نوعی ارزش افزوده فرهنگی ایجاد کرد و چنانچه این ارزش افزوده در بهبود سبک زندگی تأثیر گذار باشد می‌توان به ایجاد توسعه فرهنگی پرداخت.

 

انصاری افزود: وظیفه اصلی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی همچنین معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی، پرورش مجاهدانی است که در راه خدا، انقلاب و ولایت و نیزکشورش تلاش می‌کنند و می‌توان ادعا داشت که ایجاد چنین سایتی یکی از راه‌های مجاهد پروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما بر این امر معتقدیم که فرهنگ صحیح اساس و پایه تمام کارها است و در هیچ کاری در هیچ موضعی پیشرفت نخواهیم داشت مگر با ایجاد فرهنگ صحیح، همانطور که با پشتوانه مقام معظم رهبری و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت توانسته ایم اقتدار امام راحل(ره) را ادامه دهیم.

 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنای این امر فرهنگی بر اساس قرآن که یک پایه بی بدیل در تاریخ بشریت است، بنا نهاده شده تصریح کرد: شرط موفقیت و تداوم در این مسیر استفاده از سلیقه‌های جدید، خلاقیت و نوآوری همچنین پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و تکراری است.

 

انصاری بیان داشت: فرهنگ قرآنی می‌تواند نجات بخش باشد و با استفاده از فضای مجازی بر پایه دین، قرآن، احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) همچنین ائمه اطهار(ع) می‌توان با هدف رسیدن به توسعه فرهنگی دست یافت.

 

وی با اشاره به مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، گفت: استقامت مردم مسلمان غزه پس از 50 روز و جنگ توأم با تهدیدات روانی، نظامی و اقتصادی همچنین پیروزی بر چهارمین ارتش دنیا به دلیل توسل به فرهنگ ایثار و شهادت که از ایثار و مجاهدت مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس وام گرفته شده بود، به دست آمد.

 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: توسعه فرهنگ در مسیر فضای مجازی باید بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی و با استفاده از فناوری‌های نوین همراه باشد چرا که استفاده از ظرفیت‌های جدید اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی خود یک قابلیت بزرگ برای توسعه فرهنگی است.

 

انصاری تأکید کرد: اگر به دنبال افزایش اثربخشی باشیم باید استفاده از فناوری‌ها و نرم افزارهای نوین آینده نگری و آینده سازی و نیز فرصت سازی در حین استفاده از موقعیت‌های جتماعی و ارتباطی و اطلاع رسانی را مد نظر قرار دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه الکترونیکی سبک زندگی با محتوای قرآنی، معارف، احکام، زندگی قهرمانان دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا، ورزش، سلامت، مجاهدت و فرهنگ دینی، برای تمام رده‌های سنی طراحی شده که در صورت به روز بودن می‌تواند اثر بخشی کاملأ مناسبی در کل جامعه داشته باشد.

 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: وجود سایت ها و فضاهای مجازی دیگر مانند سایت نوید شاهد و قربانیان ترور که بعد از راه اندازی کمپین حمایت از مردم مظلوم غزه حدود 1 میلیون نفر از 16 کشور دنیا در این کمپین شرکت کرده و اثرگذاری مناسبی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد سایت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی سبک زندگی از دو منظر می‌توان در راستای توسعه فرهنگ گام برداشت چرا که مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسعه فرهنگی و همچنین توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای موفق‌تر کردن نسل های آینده است./806/پ202/ب4

ارسال نظرات