۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۲۱۵۷۷
استاد حوزه علمیه آمل:

پاسخگویی به نیاز جامعه نیازمند تجهیز طلاب به علوم روز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که حوزویان و طلاب باید به تولیدات حوزوی توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: حوزویان باید به دنبال حرف های جدید رفته و آن را برای مردم بیان کنند و برای شناخت درست دین از سوی مردم حرکت کنند.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با بیان این که تحول در حوزه های علمیه امری اساسی و مهم بوده که باید در راستای آن تلاش شود، گفت: باید با دقت و برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده تلاش شود که پژوهش محوری می تواند نقش والایی در این خصوص داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که حوزویان باید خود را به علوم روز مجهز کنند، بیان داشت: باید تلاش لازم صورت گیرد تا طلاب با نیازهای روز خود را مطابقت داده و از ظرفیت ارزنده تبلیغی برای ترویج اندیشه های ناب اسلام محمدی بهره گیری کنند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که طلاب باید اطلاعات ارزنده ای از اوضاع روز داشته و نسبت به مسائل مختلف مطلع باشند، تصریح کرد: طلاب و حوزه های علمیه باید با اطلاعات دقیق از اخبار و مسائل پیرامون در راستای نقش صحیح خود گام بردارند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که طلاب باید نسبت به جامعه خویش و نیازهای آن درک درست داشته باشند، ادامه داد: این مسأله یکی از رسالت های حوزه های علمیه است و کسی که آگاه به امور زمانه خویش باشد دیگر شبهات به او روی نمی آورد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که حوزویان و طلاب باید به تولیدات حوزوی توجه ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: حوزویان باید به دنبال حرف های جدید رفته و آن را برای مردم بیان کرده و برای شناخت درست دین از سوی مردم حرکت کنند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، تصریح کرد: جامعه نیازمند مبلغان کارآمد و فعال در حوزه فرهنگی بوده که حوزه های علمیه باید در راستای تربیت مبلغان فرهنگی مودر نیاز جامعه پیشقدم بوده و از ظرفیت گرانقدر خود در این مساله بهره گیری کند.

 

وی با بیان این که حوزویان و طلاب باید علم، تقوا و آگاهی را در کنار هم داشته باشند که بسیار ارزنده است، گفت: طلاب باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در این عرصه سربازان خط مقدم انقلاب و اسلام بوده که ارزش آن خیلی بالا می رود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که کسب علم باید برای کسب رضایت حضرت حق باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر خود را دانسته و از این فرصت استفاده شایسته ای را داشته باشند تا بتوانند درجات علمی را با شادابی و نشاط بگذرانند.

 

وی با اشاره به این که اهل علم باید آداب و سنن را تنها برای فراگیری ندانسته و به دنبال عمل باشد، بیان داشت: حسن سلوک و زی طلبگی باید از سوی طلاب رعایت شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، گفت: امروز علیرغم تلاش های دشمنان در این خصوص، جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در میان مردم هر روز مستحکم تر از گذشته می شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که پیوند میان مردم و روحانیت پیوندی مستحکم و ناگسستنی است، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای جدایی مردم از علما و روحانیت بی فایده و بدون نتیجه خواهد بود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات