۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۲۱۶۶۱

برگزاری ویژه برنامه‌های تهذیبی و معرفتی در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، ویژه برنامه های مختلف معرفتی، بصیرتی و تهذیبی در مدارس علمیه سراسر استان اجرایی خواهد شد.
حجت‌الاسلام صمد ناصري، معاون تهذيب مركز مديريت حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام صمد ناصری، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: پنج دفتر امور فرهنگی، مشاوره، قرآن و عترت، خانواده و اخلاق تحت پوشش معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند که هر یک در طول سال برنامه های خاص خود را اجرایی می کنند.

 


وی تربیت طلاب مهذب، متقی و مردم‌دار را از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های این دفاتر به نوعی سیاست‌گذاری شده که طلاب ضمن تحصیل در علوم حوزوی، برای حضور در عرصه های تبلیغی پس از فراغت از تحصیل آمادگی های لازم را کسب کنند.

 


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از اجرای طرح تربیت طلاب حافظ قرآن کریم در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: نهضت قرآنی امسال در تمامی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی اجرایی می شود، که مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز یکی از مجریان این در استان است.

 


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که امسال از 26 طلبه ورودی جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز برای شرکت در این طرح قرآنی ثبت نام کرده اند، افزود: برای نخستین بار در مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز، یک طلبه پایه پنجم موفق به حفظ کل قرآن کریم طی 2 سال شد و یک طلبه پایه دوم نیز تاکنون حفظ 16 جزء از قرآن را به پایان رسانده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه آموزش تلبس، ویژه طلاب مدارس علمیه آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه طبق ظوابط و آیین نامه مصوب شورای عالی برگزار می شود که یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی امور تهذیبی طلاب است.

 


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که شرکت در این کارگاه برای عموم طلاب بلامانع است، افزود: تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب در اولویت برنامه های حوزه قرار دارد، تلاش می شود طلاب ابتدا خود را از حیث اخلاقی و علمی ارتقا بخشند، سپس با ورود به عرصه های تبلیغی در جامعه اقدام به ترویج ارزش های اسلامی بپردازند.

 


حجت الاسلام ناصری با اشاره به این‌که فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه شامل طلابی است که در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: اگر علما ابتدا خود را مهذب نکنند نه تنها نخواهند توانست جامعه را به سمت معارف اسلام ناب محمدی دعوت کنند بلکه باعث سوء ظن و بدبینی مردم نسبت به روحانیت نیز خواهند شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات