۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۹۴۷
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

طرح‌های فلاح و حج فقرا در آذربایجا‌ن‌شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ بانوان مبلغ و حوزوی آذربایجان‌شرقی در قالب طرح فلاح به تبلیغ مفاهیم و ارزش های دینی در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد می پردازند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف زمانی، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد فرهنگی کمیته امداد استان پرداخت و اظهار داشت: عموم برنامه های فرهنگی در 42 سرفصل کاری اجرایی می شود.


وی از اجرای طرح فلاح خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح مبلغان دینی که اغلب آنها دارای تحصیلات حوزوی هستند، مراسم های معنوی و عزدارای را با کمک هزینه کمیته امداد در منازل افراد تحت حمایت تشکیل داده و با دعوت از همسایه ها، به بحث تبلیغ مسائل دینی و مذهبی در میان این قشر می پردازند.


مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از همکاری حدود 70 نفر از مشاوران روانشناس و مذهبی با این اداره کل خبر داد و گفت: کمیته امداد، افراد تحت پوشش خود را مورد مشاوره های مختلف قرار می دهد تا آنها را از آسیب های مختلف اجتماعی و روانی به دور نگه دارد.


زمانی همچنین با اشاره به اجرای طرح حج فقرا ویژه خانواده های بی بضاعت تحت پوشش گفت: با مساعدت خیران افراد سالمند و افرادی که تاکنون مشرف به زیارت امام رضا(ع) نشده اند به تعداد حدود پنج هزار نفر در قالب کاروان « حسرت دیدار » به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس اعزام می شوند.


وی با اشاره به این‌که برنامه های فرهنگی کمیته امداد در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع طرح‌ریزی شده است، افزود: تحکیم باورهای اعتقادی و مذهبی با استفاده از توان مشاوران و مبلغان این اداره کل و همچنین تلاش برای خوکفایی و فقر زدایی از جمله اقدامات کمیته امداد استان در این زمینه است.


مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در تابستان امسال حدود چهار هزار و 500 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان از 20 نوع برنامه آموزشی استفاده کردند، گفت: حدود یک هزار مددجو در تابستان امسال به اردوگاه های کشوری کمیته امداد اعزام شده و آموزش های لازم را دیده اند.


زمانی با بیان این‌که در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است اظهار کرد:  سه هزار و 500 دانشجو و 16 هزار و 500 دانش آموز در استان تحت پوشش این کمیته هستند که همه تلاش ها در جهت زمینه سازی برای تحصیل بهتر دانش آموزان و دانشجویان تلاش است.


مسابقه «مین‌های سبک زندگی» در اهر برگزار می‌شود


مسابقه فرهنگی ـ هنری «مین‌های سبک زندگی»  با هدف مقابله با آسیب‌های ماهواره و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها درخصوص بنیان فکری و مقاصد شوم تدوین‌کنندگان برنامه‌های ماهواره‌ای، درشهرستان اهر برگزار می‌شود.


این مسابقه به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اهر در بخش‌های: فتوکلیپ، نماهنگ، پوستر، کاریکاتور، مقاله، نشریات، تئاتر، نمایشنامه از تاریخ بیستم شهریور لغایت دهم آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. زمان اعلام نفرات برگزیده بیستم آبان و تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان در هفته بسیج خواهد بود.


ویژه‌برنامه «خاکریز آسمانی» در تبریز برگزار می‌شود


همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و پایان هفتمین جشنواره تابستانی تبریز، ویژه‌برنامه «خاکریز آسمانی» با هدف نکوداشت مقام شهدا، آزادگان و جانبازان گران‌قدر سال‌های دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود.


هفتمین جشنواره تابستانی تبریز با همکاری مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز و مشارکت گسترده شهروندان تبریزی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر برگزار شد که به‌عنوان حسن ختام برنامه‌‎ها، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و پایان این جشنواره، ویژه‌برنامه «خاکریز آسمانی» با هدف نکوداشت مقام شهدا، آزادگان و جانبازان گران‌قدر سال‌های دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود.


در این مراسم استاد اسفندیار قره‌باغی به شکل زنده به همراه گروه کر دو قطعه جدید خود را که به سفارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تولید شده است، برای حاضران در این مراسم اجرا می‌کند تا یاد و خاطره سال‌های آتش و خون، سال‌های دفاع مقدس و تلاش‌گرانی که برای حفظ میهن از جان شیرین خویش گذشتند، زنده و جاوید بماند.


یادآور می‌‎شود، ویژه‎برنامه «خاکریز آسمانی» روز دوشنبه 31 شهریور، ساعت 17:30 با حضور مسئولان شهری، دست‎اندرکاران جشنواره تابستانی، خانواده معظم شهدا، هنرمندان و مردم شریف تبریز در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‎شود.


مسابقه پیام کوتاه غدیر در عجب شیر برگزار می‌شود


این مسابقه با هدف تبیین نقش و جایگاه امامت و ولایت در هدایت جوامع بشری و نقش و جایگاه غدیر در ماندگاری اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) برگزار می‌شود.


گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند بهترین جمله مرتبط با غدیر را حداکثر تا نوزدهم مهرماه جاری به شماره 30007290007413 ارسال کنند. مسابقه‌ یاد شده توسط کانون فرهنگی هنری امام محمد باقر (علیه السلام) وبا همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر برگزار می شود./935/د101/ب

ارسال نظرات