۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۲۰۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

طلاب، زمان شناس و پاسخگوی شبهات دشمنان باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به این‌که حوزه های علمیه مسؤولیت پاسداری از مرزهای عقیدتی را بر عهده دارند، گفت: فعالیت تبلیغی روحانیت تأثیر بسزایی در سلامت روانی و اخلاقی جامعه دارند.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز، اظهار داشت: تفقه در دین مورد سفارش آموزه های اسلامی و قرآنی است و تنها مختص طلاب حوزه های علمیه نیست.

 


وی با بیان این‌که طلاب علوم دینی به جهت فراگیری مبانی اسلامی رسالتی به مراتب حساس‌تر از دیگر اقشار جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که اسلام و مکتب تشیع مورد هجمه گسترده رسانه‌های کذایی استکبار جهانی قرار گرفته است، حوزه های علمیه مسؤولیت پاسداری از مرزهای عقیدتی جامعه را بر عهده دارند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که طلاب باید نسبت به ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی حساس باشند، تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب غیرقابل انکار است، از سوی دیگر فعالیت تبلیغی روحانیت و بانوان مبلغ حوزوی تأثیر بسزایی در سلامت روانی و اخلاقی جامعه دارند.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که امنیت، صداقت و درستی در جامعه به برکت وجود حوزه های علمیه است، گفت: اگر طلاب حتی فقط یک نفر را از انحطاط نجات داده و هدایت کنند به مثابه این است که همه انسان های روی زمین را هدایت کرده و به همین دلیل طلبگی اجر بسیار بالایی دارد.

 


آیت الله شبستری با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی غرب علیه باورهای دینی و شیعی ملت ایران گفت: طلاب باید آگاه به زمان، آشنا به شبهه‌های القائی دشمن و مجهز به سلاح علم جهت پاسخگویی دقیق به سؤالات نسل جوان جامعه باشند، اگر نتوانید نیاز معرفتی جامعه را تأمین کنید، مخاطبان به سمت شبکه‌های ضداسلامی سوق خواهند یافت.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رشته های علوم حوزوی برای پرورش روح، بهبود سبک زندگی و تامین کننده رفاه معنوی جامعه و ضامن سعادت اخروی است، اظهار داشت: این علوم که شامل سه دسته علم عقاید، فقه و اخلاق است، که با توجه به شرایط حاضر که با تهاجم گسترده فرهنگی مبتذل غرب رو به رو هستیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند، تا سنت های غربی را جایگزین سنت های مذهبی و اسلامی کنند، افزود: رسالت حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزشی از اهمیت مضاعف و ویژه ای برخوردار است، مبادا این رسالت خطیر خود را فراموش کنید./935/پ202/ب4

ارسال نظرات