۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۲۲۲۶۲
پژوهشگر عرصه مهدویت:

حکومت امام زمان سبب اقتدار اسلام و ذلت دشمنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این‌که حکومت امام زمان(عج) سبب اقتدار اسلام و ذلت دشمنان می‌شود، گفت: عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و استکبار و مقابله با طاغوت از جمله اهداف ظهور ولی عصر(عج) است.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کفیل، پژوهشگر عرصه مهدویت شب چهارشنبه در برنامه سلام زائر که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تشریح حکومت امام مهدی(عج) پرداخت و خدا پرستی را از ویژگی‌های بارز حکومت ایشان توصیف کرد.

 

وی گفت: در حکومت امام زمان(عج) افرادی موفق هستند که خدا را به خاطر خودش بپرستند، از این‌رو در دوران ظهور افرادی رجعت می‌کنند که در دوران غیبت خدا پرست حقیقی باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که صاحب‌الزمان(عج) برای تبدیل خود پرستی به خدا پرستی ظهور می‌کنند، بیان داشت: اکنون تمدن غرب تمدن خودگرایی، انسان‌گرایی و خود پرستی است و امام مهدی(عج) با این تفکر مبارزه می‌کنند.

 

وی افزود: ظهور یعنی ایجاد عشق انسان به خدا، امام زمان(عج) عدالت، آزادی و رفاه را فراهم می‌کنند تا مردم خدا پرست شوند؛ حکومت صاحب الزمان(عج) حکومت اسلام و ذلت دشمنان است.

 

حجت‌الاسلام کفیل با اشاره به دعا پیروان برای سلامتی صاحب الزمان(عج) نیز خاطرنشان کرد: مسلما برای امام زمان(عج) همانند دیگر اهل‌بیت(ع) گرفتاری‌های وجود دارد که یقینا دعای شیعیان در رفع گرفتاری و سلامتی ایشان بسیار مؤثر است.

 

وی تصریح کرد: خدا زنده بودن امام(عج) را تضمین کرده است، ولی ایشان نیز همانند دیگر ائمه اطهار(ع) بیمار می‌شوند؛ چرا که تمام مشکلات مردم به ایشان منتقل می‌شود از این‌رو ممکن است به سبب این سختی‌ها دچار کسالت شوند.

 

پژوهشگر عرصه مهدویت درباره فلسفه دعا برای ظهور صاحب الزمان(عج) نیز عنوان کرد: فرج امام مهدی(عج) را دعا شیعیان رقم می‌زند، دعا مسلما زمان ظهور ایشان را نزدیک می‌کند، در دعا برای ظهور ولی عصر(عج) باید جدی بود و اصرار داشت.

 

وی یادآور شد: قرار بود بنی اسرائیل سال‌های زیادی گرفتار عذاب شوند که این بلا با دعا برطرف شد، ما نیز اگر از صمیم قلب دعا کنیم ظهور امام زمان(عج) نزدیک می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم عدالت خواهی، ظلم و استکبار ستیزی و مقابله با طاغوت را از جمله اهداف ظهور ولی عصر(عج) برشمرد و اظهار داشت: محور حکومت امام مهدی(عج) پر کردن دنیا از عدل و داد است.

 

وی ادامه داد: عدالت محوری از جمله شرایط ظهور صاحب الزمان(عج) است، برخی می‌گویند که نمی‌توان آن را پیاده کرد، در حالی که فرد می‌تواند در خود این صفت را داشته و در خانواده، اقوام و جامعه آن را پیاده کند، متأسفانه یکی از مشکلات جامعه این است که افراد تنها خود را می‌بینند و به دیگران توجه نمی‌کنند.

 

پژوهشگر عرصه مهدویت حفظ جان، عدم قبول بیعت با طاغوت و غربال شدن شیعیان را از جمله دلایل غیبت ولی عصر(عج) خواند و اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) به سبب نداشتن یار مجبور به بیعت با طاغوت شدند، صاحب الزمان(عج) نیز به سبب نداشتن یار و بیعت نکردن با طاغوت غایب شدند.

 

وی افزود: دوران غیبت دوران امتحان است که حفظ دین از نگهداشتن آهن گداخته در دست سخت‌تر است.

 

حجت‌الاسلام کفیل در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه مسجد مقدس جمکران و پاسخ به شبهه‌ای درباره این‌که آیا امر ساخت مسجد در خواب بوده یا بیداری بیان داشت: مسلما دستور ساخت و دیگر مسائل مربوط به مسجد در بیداری بوده است.

 

وی افزود: در تاریخ شیعه عالمی نداشتیم که بخواهد به جایگاه مسجد مقدس جمکران خدشه‌ای وارد کنند و این مسجد یقیننا مورد عنایت است./993/پ202/ی

ارسال نظرات