۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۱۹۵
مبلغان جهادی(1)

مسؤولان نیازمند گذراندن دوره‌های جهادی هستند

خبرگزاری رسا ـ روحانی فعال در عرصه تبلیغ جهادی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در موسسه جهادی «بلاغ مبین» گفت: در زندگی شهری شاید نتوان به مسأله رسیدگی به فقرا خوب پرداخت به همین خاطر برنامه ریزی شده که پنجشنبه و جمعه آخر هفته را همراه با مسؤولان به اردوهای جهادی اختصاص داده شد.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان
حجت الاسلام حسن مرادی، نماینده طلاب و فضلای تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص فعالیت های صورت گرفته در موسسه «بلاغ مبین» توضیح داد و گفت: با توجه به نیاز شدید کشور به تبلیغ جهادی بلکه جهان و شناساندن دین مبین اسلام، به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا زمینه فعالیت فرهنگی فراهم است و در این راستا این مؤسسه تشکیل شده و دارای چند گروه است که در عرصه های فرهنگی مشغول به فعالیت اند.
 
وی به معرفی این گروه ها پرداخت و گفت: گروه بلاغ مبین یکی از گروه‌هایی است که دوازده سال است در منطقه ای که قسمتی از آن در خوزستان و قسمت دیگر در چهارمحال و بختیاری است فعالیت می کند. در این مدت، کارهایی از قبیل اعزام مبلغ، ساختن مساجد و خانه برای محرومان، حضور در مدارس و غیره انجام شده و روش های نوین انتقال مباحث فرهنگی از دیگر کارهای این گروه تبلیغی است.
 
نماینده طلاب و فضلای تهران از دیگر گروه‌های زیرمجموعه این مؤسسه را گروه جهادی «پویش اندیشه» عنوان کرد و ابراز داشت: این گروه در منطقه 2 تهران، شهرک غرب مشغول به کار است. در این شهرک به خاطر وجود برج ها و آپارتمان ها کمتر مراسم های مذهبی برگزار می شود و از فعالیت های این گروه ایجاد حوزه های خانگی، حضور تبلیغی در مدارس و روضه سید الشهداء(س) در خانه ها است.
 
وی از دیگر فعالیت های این موسسه را برگزاری اردوهای جهادی برای مسؤولان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ثمراتی که اردوهای جهادی دارد اردوهای دو روز آخر هفته برای مسؤولانی که نمی توانند به مدت طولانی وقت بگذارند تدارک دیده شده و در این دو روز کارهای ساخت و ساز و تبلیغ فرهنگی صورت می گیرد.
 
حجت الاسلام مرادی منشأ فکر اردوهای جهادی برای مسؤولان را اهل بیت(ع) خواند و گفت: امیرمؤمنان(ع) در زمان حکومت خود با این که از نظر مالی مشکلی نداشتند با این حال به حفر چاه و وقف آن برای فقرا می پرداختند و یا در زمانی که امام (ع) به شهادت می رسند ایتام و فقرا به در خانه ایشان جمع می شدند و این نشان از همنشینی ایشان تا آخر عمر با ایتام و فقرا است. در زندگی شهری شاید نتوان به مسأله رسیدگی به فقرا خوب پرداخت به همین خاطر برنامه ریزی شده که پنجشنبه و جمعه آخر هفته را همراه با مسؤولان به این کار اختصاص داده شود.
 
وی در پایان از گروه سازندگی، جهادی «امام موسی صدر» نام برد و افزود: فعالیت این گروه ترویج روحیه جهادی در بین طلبه های غیر ایرانی از کشورهای مختلفی چون آمریکا، انگلیس، سوئد، پاکستان و غیره است که در سال، 10 روز ایام نوروز انجام می شود و هدف از این کار، ترغیب این طلاب به تبلیغ در کشورهای خودشان است و تا کنون نظایر این اردوها به همت طلاب پاکستانی در کشورشان صورت گرفته است./921/ت302/س
ارسال نظرات