۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۲۳۵۴۲

کارگروه کارشناسی مشورتی نماز در چهارمحال و بختیاری تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از تشکیل کارگروه کارشناسی مشورتی نماز زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: این کارگروه به تبع استان، در همه شهرستان ها به ریاست امام جمعه آن منطقه تشکیل می شود.
حجت الاسلام کريمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی، رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان، همه مشکلات فرهنگی جامعه را در اثر فاصله گرفتن از فرهنگ نماز بیان کرد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ عمومی جامعه را بر اساس فرهنگ نماز و نماز خوانی به نسل جوان ارائه دهیم به یقین جوانان بهتر به سوی ارزش های دینی سوق پیدا می کنند و این نیاز امروز جامعه ما است.
 
وی از تشکیل کارگروه کارشناسی مشورتی نماز زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و افزود: این کارگروه به تبع استان، در شهرستان ها زیر نظر شورای فرهنگ عمومی و به ریاست امام جمعه آن منطقه تشکیل می شود که در آن موانع و مشکلات پیش روی ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، شناسایی و راهکارهای رفع آن نیز با استفاده از خرد جمعی بررسی می شود.
 
حجت الاسلام کریمی افزود: تلاش در جهت همکاری و جلب مشارکت بخشی از جامعه هدف در فرآیندهای تدوین، اجرا، نظارت و ارزیابی برنامه ها و فعالیت های مرتبط با نماز و تلاش در جهت رونق بخشیدن حضور اقشار جامعه به ویژه نسل جوان در اقامه نماز جماعت مساجد استان، از مهم ترین اهداف تشکیل این کارگروه است.
 
رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری بر حضور مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی در فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به ویژه نماز جمعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های فرهنگی کم رنگ است که این در شأن و جایگاه یک مدیر در نظام اسلامی نیست.
 
این مقام مسؤول احداث نمازخانه بین راهی در نقاط پر تردد استان را ضروری دانست و گفت: در آینده نزدیک بزرگ راه‌ها و چهارخطه‌های عظیمی همچون جاده فارسان به خوزستان و جاده‌های منتهی به کارون و مسجدسلیمان بازگشایی خواهند شد و احداث نمازخانه بین راهی و مکان استراحت در این مناطق اجتناب ناپذیر است.
 
وی همچنین برگزاری نشست های منسجم ستاد اقامه نماز شهرستان، حول محور امام جمعه را خواستار شد و افزود: باید مشکلات و موانع راه های گسترش فرهنگ نماز در شهرستان در این نشست ها و با هم فکری متولیان فرهنگی شهرستان بررسی شود.
 
حجت الاسلام کریمی برگزاری نشست تخصصی ویژه دانش آموزان در سراسر استان، برگزاری نشست تخصصی با موضوع نماز ویژه خانواده‌ها و انجمن اولیاء مدارس و آموزش نماز تحت عنوان نماز شایستگان را از مهم‌ترین برنامههای شورای اقامه نماز استان در نیم سال دوم سال برشمرد.
 
وی افزود: برگزاری جشن‌های تکلیف به صورت متمرکز در مدارس استان، برگزاری مسابقه نویسندگان جوان و جوانان نویسنده، برپایی نماز ظهر عاشورا، برگزاری مسابقه عکس نماز ظهر عاشورا، اجرای طرح مفتاح ائمه جماعات مساجد و ادارات، اجرای طرح یاوران نماز در ادارات و برگزاری همایش منادیان نور ویژه معلمان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ستاد اقامه نماز استان در سال جاری است.
 
کریمی از برگزاری چهارمین دوره مسابقه ملی وبلاگ نویسی نماز به میزبانی این استان خبر داد و گفت: پس از بررسی و ارزیابی صورت گرفته از سوی ستاد اقامه نماز کشور در خصوص کیفیت و کمیت اجرای سومین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز در استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری چهارمین دوره این مسابقات نیز به استان واگذار شد.
 
وی با اشاره به شرکت بیش از 5 هزار نفر در سومین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه اجرای این مسابقه به تجارب و موفقیت‌های بسیاری دست یافته و به یقین چهارمین دوره این مسابقات با کیفیت و اهتمام ویژه‌ای برگزار خواهد شد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات