۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۲۳۶۵۶
امام جمعه آبادان:

جامعه همسو با اهل بیت در سایه ولایت فقیه امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان با بیان این که زندگی بدون مذهب و امام معصوم حیات جاهلانه است، گفت: جامعه همسو با اهل بیت در سایه ولایت فقیه امکان پذیر است.
حجت الاسلام ابراهيمي پور، امام جمعه هفتکل

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت به همه شیعیان و دلباختگان مکتب تشیع، اظهارداشت: ولایت استمرار راهی است که پیامبر اکرم(ص) برای هدایت جهانیان آغاز کرد.

وی در ادامه به تعریف کلی از ولایت پرداخت و بیان داشت: ولایت امری الهی بوده و استمرار روش تبلیغی انبیاء خدا است.

امام جمعه آبادان در ادامه ولایت وفقیه را پایه و اساس جامعه شیعی دانست و تأکید کرد: جامعه همسو با اهل بیت در سایه ولایت فقیه امکان پذیر است.

زندگی بدون مذهب و امام معصوم حیات جاهلانه است

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان این که امام معصوم شخصی است که مردم را به دین دعوت می‎کند و با اختیار خود مرتکب گناه نمی‎شود، ابرازداشت: زندگی بدون مذهب و امام معصوم حیات جاهلانه است.

وی دلیل نامگذاری دهه ولایت را معرفی و شناساندن جایگاه ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) و جانشین ایشان امام عصر(عج) دانست و افزود: با ترسیم فضای مناسب فرهنگی در این ایام با برکت می‎توان جهان را به درک درستی از جایگاه ولایت در جامعه رساند.

وی در ادامه با اشاره به این که منافق خود را با ظاهری حق طلبانه به مردم نشان می‎دهد، گفت: منافق چهره‎ای دوگانه دارد که بخش اندکی از آن حق و بخش بیشتر آن از باطل تشکیل شده است.

امام جمعه آبادان با بیان این که دین اسلام دین فقهی است، خاطرنشان کرد: اگر زیبایی‎های دین اسلام به درستی نشان داده شود غیر مسلمانی بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی پور به ترس دشمنان اهل بیت(ع) از حکومت ولایت‎مدار اشاره‎کرد و اظهارداشت: حاکمیت والیان صالح سبب می‎شود تا همه فسادها در جامعه برچیده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان در پایان با بیان این که دهه ولایت برای مردم فرصتهای ویژهای ایجاد می‎کند، ابرازداشت: در این ایام مبارک باید با معرفت به وظایف خود در قبال امام معصوم، نفس را از آلودگی پاک کرده و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را الگوی قرار داد./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات