۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۴۸۴۷
حجت الاسلام غفوری:

اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت پازل دشمن را تکمیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان قم حفظ و تقویت وحدت در میان فرقه های ختلف اسلامی را امری ضروری خواند و گفت: کسی بر روی منبر به مقدسات اهل سنت جسارت می کند مانند داعشی ها است که خون مسلمانان را می ریزند.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله غفوري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پردیسان قم به بخش های مهمی از پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود عظمت و اهمیتی که این پیام داشت فرصتی چندانی برای تبلیغ آن حتی در رسانه های داخلی  پیدا نشد.

وی موضوع اتحاد مسلمانان و گشودن گره های فاصله افکن میان امت اسلامی را یکی از محورهای مهم این پیام دانست و گفت: این امر بسیار مهم و سرنوشت سازی برای جهان اسلام است؛ اگر استکبار جهانی بتواند دنیای اسلام را دچار تفرق و چند دستگی کند، اسلام نابود می شود.

تلاش برای حفظ وحدت مسلمانان سیره معصومین است

امام جمعه پردیسان به سیره معصومین در راستای حفظ وحدت مسلمین اشاره کرد و بیان داشت: امیرالمؤنین(ع)در آن 25 سال در نمازهای جماعت شرکت می فرمود؛ امام صادق(ع)نیز فرمودند اگر کسی پشت سر اهل سنت به نماز بایستد مانند کسی است که پشت سر پیامبر(ص) درصف اول نماز می خواند.

حجت الاسلام غفوری تأکید کرد: اگر قرار باشد شیعه و سنی به جان یکدیگر بیفتند ممکن است دو سوم مسلمانان کشته شوند و  به دست خودمان خون برادران مان ریخته شود.

وی حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی را بسیار ضروری خواند و گفت: متأسفانه برخی که منبر خطابه در دستشان است برخلاف این اصل عمل می کنند، این افراد یا بی خبرند و یا از سوی دشمنان اسلام مأمور به انجام این کار هستند؛ کسی که روی منبر به مقدسات اهل سنت جسارت کند همانند داعشی است که خون مسلمانان را می ریزد.

امام جمعه پردیسان با بیان این که رهبر معظم انقلاب در محور دیگر پیام خود نگاه هوشمندانه فعالان و علمای جهان اسلام را به تفاوت میان اسلام ناب محمدی(ص)و اسلام آمریکایی جلب کردند، ابراز داشت: امام(ره) برای اولین بار با طرح به موقع این مسأله توانستند جلوی توطئه آمریکایی ها در ایجاد نمادهای متفاوت و تقلبی از اسلام را بگیرند.

حجت الاسلام غفوری افزود: آنها اسلام لیبرالیزه ترکیه، اسلام سفلی، اسلام خشن خونریز که بدترین جنایات بشریت را به اسم اسلام مرتکب می شوند، را تبلیغ می کنند و از سوی دیگر در بین شیعه نیز کسانی را حمایت می کنند که تمام هم و غم شان اهانت به مقدسات اهل سنت است و این که در ایام محرم با قمه زنی و کارهایی از این دست موجب وهن تشیع شوند.

شبکه های ماهواره ای که با نام شیعه یا سنی وحدت مسلمانان را خدشه دار می کنند سر در یک آخور دارند

وی به فعالیت های شبکه های ماهواره ای  که با نام شیعه تبلیغاتی علیه وحدت مسلمانان می کنند اشاره کرد و گفت: همزمان با افزایش توهین های این افراد، سلفی ها نیز جنایت های خود را افزایش می دهند؛ این هماهنگی نشان می دهد که این دو جریان سر در یک آخور دارند و همه از سوی آمریکا و صهیونسیت بین الملل تغذیه می شوند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: اسلام در عین مظلومیت در مقابل همه توطئه ها و قلدری های مستکبران بین المللی ایستاده و با جانفشانی توانسته در برابر همه دشمن های داخلی و خارجی اش پیروز شود و در آینده نیز پیروزی از آن اسلام ناب محمدی(ص)خواهد بود.

حجت الاسلام غفوری محور مهم دیگری از پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج را مسأله فلسطین عنوان کرد و گفت: ایشان فرمودند این مسأله باید سبب وحدت مسلمانان شود اما متأسفانه بخش اسلام آمریکایی به اختلافات دامن می زند و سعی دارند نگذارند این اتفاق بیفتد؛ همه باید مراقبت تبلیغات مسموم این جریان ها باشیم.

تلاش رسانه های بیگانه برای خنثی سازی پیام رهبر معظم انقلاب بی فایده بود

وی افزود: شبکه های آمریکایی و انگلیسی پس از شنیدن این پیام میز گردها و برنامه هایی را برای خنثی سازی آن آغاز کردند اما این پیام مخاطبان خود را در دنیا پیدا کرده و نشان می دهد این خط مؤثری است؛ دلسوزان باید این پیام را به هر شکل که می توانند تبیین کنند تا شاهد تأثیرگذاری آن در دنیای اسلام باشیم.

امام جمعه پردیسان در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت ولات حضرت امام علی النقی(ع)به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند هر کس تقوای الهی را پیشه کند دیگران از او مراقبت می کنند و متعرض حریم، حرمت و آبروی او نمی شوند، جایگاه او را محترم می شمارند، خدا دل ها را به سمت او جلب می کند؛ بنابراین باید مراقب اعمال، رفتار، اخلاق و اعتقادات خود باشیم.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: در روایتی دیگر فرمودند هرکس بین خود و خدا را درست کند خدا بین او و خلقش را اصلاح می کند؛ لازم نیست جوری رفتار کنیم که مردم خوششان بیاید، اگر کاری کنیم که خدا راضی باشد مردم، دوستان خدا و بندگان خالصش نیز خشنود خواهند شد؛ کسی که از خدا اطاعت کند دیگران از او اطاعت می کنند.

استمرار توحید در گرو ولایت امیرالمؤمنین است

وی با مناسبت به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: این عید ولایت و افضل اعیاد اسلامی است؛ تعبیری در روایات مختف تکرار شده که می فرمایند در مسلمانان به مطلبی با عظمت تر از روز غدیر و ولایت دعوت نشده اند؛ دلیلش این است که استمرار توحید، حیات و تأثیرگذاری رسالت پیامبر(ص)، درستی راه اسلام و مسلمین در گرو ولایت امیرالمؤمنین(ع)است.

امام جمعه پردیسان تأکید کرد: ما شیعیان باید در تبیین مبانی ولایت امیرالمؤمنین(ع)نقش و سهم خود را ادا کنیم چراکه این مسأله بسیار حائز اهمیت است؛ اگر می خواهیم هدیه ای برای فرزندان خود بگیریم در این روز اقدام کنیم تا شیرینی آن در کام فرزندان با عید ولایت عجین شود و در خاطرشان بماند.

حجت الاسلام به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از علمای بزرگ عصر ما بود که به دست منافقین کور دل به شهادت رسید، از خداوند می خواهیم درجاتش را متعالی بفرماید./928/پ201/ج

ارسال نظرات