۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۶۴۳
عضو شورای عالی رابط العلمای کشور یمن:

آمریکا عامل اصلی افزایش گروه های تکفیری در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی رابط العلمای کشور یمن با اشاره به حضور گروه های تکفیری در منطقه، گفت: گروه های تکفیری چون داعش و النصره ساخته دست آمریکا هستند که در راستای تحقق منافع و اهداف این کشور گام برمی دارند.
يمن يمن

علامه حسن علی اجلان النومی، عضو شورای عالی رابط العلمای کشور یمن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که باعث شادی و غبطه بوده که در کشور ایران اسلامی و بقعه ناصرالحق حضور داریم، گفت: ایران اسلامی کشور سلمان فارسی است که سلمان محمدی نامیده شده و پیامبر گرامی اسلام فرمود سلمان از ما است.

 

رییس دایره فتوای کشور یمن، تصریح کرد: به سبب این حضور از مردم ایران و امام خامنه ای کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وحدت و همدلی خواسته همه مردم است، بیان داشت: خداوند منان در قرآن کریم می فرماید واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا که باید همواره این کلام گرانقدر را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

عضو شورای عالی رابط العلمای یمن با تاکید بر این که باید همه ما به دنبال وحدت باشیم، تصریح کرد: وحدت و همدلی بسیار ارزنده بوده و ثمرات گرانقدری خواهد داشت که باید در راستای ترویج آن تلاش شود.

 

علامه حسن علی اجلان النومی با بیان این که امام خمینی(ره) بر وحدت و محبت بین مسلمانان تاکید داشتند، ادامه داد: دوری از تفرقه و اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن به عنوان اصلی اساسی و ضروری بوده که باید به آن توجه شود.

 

رییس دایره فتوای کشور یمن، افزود: ایادی استکبار جهانی چون آمریکا و صهیونیسم به دنبال تفرقه و اختلاف کشورهای اسلامی هستند که ما باید تلاش کنیم تا زمینه های وحدت را در میان خود گسترش دهیم.

 

وی با اشاره به حضور گروه های تکفیری در منطقه، گفت: گروه های تکفیری چون داعش، النصره و همه این ها ساخته دست آمریکا هستند که در راستای تحقق منافع و اهداف این کشور گام برمی دارند.

 

عضو شورای عالی رابط العلمای یمن با تاکید بر این که فکر واحدی پشت سر اقدامات گروه های تکفیری است، بیان داشت: این گروه ها جزو چهار فرقه اهل سنت نبوده و پیروان تفکر محمد ابن عبدالوهاب و ابن تیمیه بوده و از سوی کشورهای خلیج نیز حمایت می شوند.

 

علامه حسن علی اجلان النومی با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در کشور یمن، افزود: بسیار خوشحال و مسرور هستیم که بیداری اسلامی در کشور یمن شروع شده است.

 

رییس دایره فتوای کشور یمن با تاکید بر این که امام خمینی(ره) آغازگر بیداری اسلامی بوده است، گفت: این شخصیت گرانقدر در آغاز، بیداری اسلامی را در ایران بنا نهاده که امروز نیز این بیداری در کشور یمن در حال تحقق است.

 

وی با بیان این که دولت کفر در کشور یمن از بین رفته است، بیان داشت: در حال حاضر ما به لطف خداوند متعال منتظر پیروزی انقلاب خود هستیم.

 

عضو شورای عالی رابط العلمای یمن در پایان، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد دولت شایسته سالار در کشور یمن هستیم که هیچ وابستگی به خارج نداشته باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات